vanheshutten.reismee.nl

De Canggu tweeling

Canggu, dat is waar we nu zijn. In een Villa voorzien van alle gemakken die wij de voorbije weken hebben ontbeerd, zie voor meer informatie: https://www.airbnb.com/rooms/1968146

We zijn druk bezig een beetje aan het bijkomen van Sulawesi en gaan het komende weekend een soort van verder met reizen. Gisteren zijn we uit rijden geweest om de boel hier een beetje te verkennen en vandaag scooters gehuurd zodat we wat mobieler zijn. Susan is er al op uit en wordt nu onder handen genomen voor een massage, morgen komen er drie masseurs bij ons op bezoek.

Fardau en Silke speelden gisteren dat ze een tweeling waren, een redelijk bekend spel alleen zijn ze in Haren vaak een drieling. Deze keer heb ik het spel meegespeeld en de dames wouden wel eens weten wanneer ze geboren waren en hoe dat was gegaan. Uiteraard 1 april 2006, ze zijn 8. Wij waren verbaasd dat er twee baby’s in de buik zaten, de dokter had er niets van gezegd. Hij had wel een keer drie benen geteld, maar dacht dat hij dubbel zag vanwege een overmatige alcohol consumptie. Fardau en Silke lagen onder de bank van het lachen. En verder hoe ging het verder? We hadden geluk want naast Memmie lag een dikke mevrouw en de dokter dacht dat ze zwanger was, maar dat was helemaal niet zo, ze had gewoon erg veel gegeten de laatste maanden en was dik geworden. Zo konden wij mooi de maxi cosi van die mevrouw krijgen, zij had hem niet nodig. Weer een lachsalvo. De hele weg verder grapjes verteld over het tweeling zijn. Zo waren Fardau en Silke op een warme zomerdag bij Pake en Beppe aan het logeren en kreeg Silke een ijsje van Beppe. Die at ze lekker op en daarna liep ze weer naar Beppe met de vraag: ‘Mag ik een ijsje? Want Silke heeft er ook één gehad.’ Natuurlijk kreeg zij haar tweede ijsje. Fardau zag Silke met een ijsje en liep naar Beppe, ‘Waarom krijgt Silke twee ijsjes en ik geen?’ Fardau en Silke hadden het niet meer, tranen van het lachen bungelden over de wangen … De verdere dag werd ik constant gevraagd om nog een tweeling mopje!

Na de enerverende reis van gisteren vandaag op pad met scooters. Ik ben eerst even met Susan een stukje gaan rijden, een soort van proefrijden. Daarna zijn we met twee scooters en 6 mensen er op naar het strand gereden en hebben daar verder gedaan wat we de hele dag al doen, relaxen.

Zo nu zijn we weer bij met het bloggen, later op de dag eens aan de slag met een foto album.

arie en elske

Prachtige villa hoor. Mooi verhaal.Groetjes aan de tweeling en de andere 4