vanheshutten.reismee.nl

4th of July

En we zitten op het vliegveld van Singapore. Een groot deel, 2/3, van de reis op weg naar Australië zit er op. De volgende horde is de grens met Australië, hopelijk komen we zonder problemen de grens over komen. De ETA moet kloppen en we moeten geen etenswaren het land insmokkelen waar zware straffen op staan. De rolletjes snoep netjes aangeven, of opeten.

Gisteren met de Dacia vertrokken naar Hamburg, tot na Bremen ging het prima zonder stau, bij de afslag na Hamburg-West en het vliegveld ging het mis. Boven de afslag hing met grote Gotische letter GESPERT. De Duitse RWS had zomaar een wegafsluiting gedaan op de eerste vakantievrijdag van juli. Iedereen moest dus rechtdoor en daar was de weg niet op berekend. Kwam bij dat men daar ook bezig was met wegwerkzaamheden, wat de doorstroming niet ten goede kwam. Stau dus. Ook bij de Elbe tunnel waren Duitse aannemers met de weg bezig, al met al werd het toch krapper dan mij lief was. Gelukkig bracht Lydia ons, zodat we ons geen zorgen hoefde te maken over het parkeren van de Dacia, en konden we bij de vertrekhal uitsappen.

De vlucht met Emirates was uitstekend, uitgebreide keuze van films en andere entertainment. Op beide vluchten, de tweede vlucht heeft iedereen zeker 4 uur geslapen.

En nu dus Singapore. We moesten toch het land in, de grens over. Koffers ophalen en inchecken voor de vlucht naar Darwin (Australie). Dat kon nog niet meteen, dus wachten. Had ik tijd over om een verloren geraakte iPod te zoeken, nu ja aangeven bij de verloren voorwerpen. Na het inchecken mochten we de luchthaven weer op, het deel voor passagiers, dat is geen straf. Niet voor niets staat het vliegveld als nr. 1 op tripadvisor.

We hebben hier zojuist gegeten, de meiden zijn aan het spelen, de jongens zitten achter hun telefoon (WiFi is hier uitstekend), Susan is nog wat vakantiezaken aan het regelen (er ie iets mis gegaan met de betaling van de huurauto) en ik neem de tijd om mijn vakantie werk te doen, bloggen. Nu even een powernap, want we krijgen een korte nacht.