vanheshutten.reismee.nl

Veilig aangekomen op Okinawa

Een lange reisdag, we zijn om 10:00 uitgecheckt en waren 12 uur later op de plaats van bestemming. Via taxi, trein, vliegtuig, monorail, bus en weer taxi kwamen we tot op 100 meter van het huis wat we via huizenruil hebben geregeld. Nadat beide taxi’s weg waren, we hebben er 2 nodig omdat we bij lange na niet in 1 taxi passen, stonden we in een donkere straat met huizen. We zochten een huis met een wit rond trappenhuis. Na enige zoeken zagen we er één maar echt goed lijken op de foto is een ander verhaal. Toch maar aangebeld, de man die open deed sprak enigszins Engels, maar leek niet bepaald op een 18-jarige student. Het was ook het verkeerde huis, de man bekeek de foto en wist zo wel wat wij zochten. Hij liep op slippers met ons mee en zo kwamen we uiteindelijk op de plaats van bestemming. Super gastvrij: de deur stond open, we konden zo naar binnen. Niemand thuis. Dat was wel een beetje onwennig, nu ja een beetje, zeg maar een beetje veel. Na alle foto’s te hebben vergeleken met de inrichting van het huis concludeerden wij dat we goed zaten.

De foto’s leken op wat wij aantroffen qua inrichting en dan met name vanwege een aantal kenmerkende zaken van het huis, zoals het plafond, de trap, de keuken en de ‘vierkante’ kamers. Maar verder …. Jesse heeft beloofd te omschrijven wat wij aantroffen. Na dus wat schoonmaken, bedden opmaken en avondeten, we hadden nog niets gegeten, gingen Fardau en Silke naar bed en deed de rest een aanval op de drankkast. Moed indrinken voor het werk wat ons te wachten staat voor de volgende dag.

Arie en Elske

Jeetjes zeg wat een dag.Voor 10.00 hebben jullie ook al minstens een halve dag gehad. We wachten op Jesse zijn verhaal over wat jullie aantroffen en hoe het is op het eiland!!

Betty

Spannende cliffhanger! Sterkte er mee.