vanheshutten.reismee.nl

Hitte van de soep.

De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Dat geldt ook voor het huis waar we nu zijn. De eerste indruk was echt slecht, we kwamen ook moe aan na een lange reisdag. “Ik ga dit huis niet schoonmaken, dat moet die man maar regelen”, Folkert en Fardau waren eensgezinds en zijn de eerste avond boos en demonstratief op de bank gaan zitten. De volgende dag, na nog 2 uurtjes schoonmaken, was alles wel leefbaar en hebben we de slaapplekken ook beter verdeeld. De eerste nacht sliepen Fardau en Silke bij ons op de grond. Nu slapen we verdeeld over 3 slaapkamers. Het huis heeft 2 verdiepingen en een begane grond. Beneden is een ruime kamer met een open keuken, waar de afvalbak vol stond en er nog vaat op ons lag te wachten. De keuken is niets te ruim en alle kasten (inclusief de koelkast) zijn propvol. Achter de keuken is een bijkeuken, daar stond een wasmand vol was, die heb ik opzij gezet zodat wij bij de wasmachine en de droger kunnen. We hebben het bed dat de trap half blokkeerde buiten gezet ... onder dak ... dat wel. Op de eerste verdieping zijn 3 slaapkamers waarvan de master bedroom (waar Susan en ik slapen) netjes was. Er was ruimte voor een groot 2-persoons matras. Het beddengoed, de eerste nacht hebben we ons gered. Daarna een paar keer de was doen en rook alles weer lekker fris en schoon. De twee andere kamers, tja zo treffen wij de slaapkamers van Folkert en Fardau ook wel eens aan. De grond vol met kleren en wat al niet. Deze slaapkamers waren verrijkt met extra matrassen. Op de slaapkamer van de jongen lagen nog kleren voor de was. Die slaapkamer hebben we verder niet in gebruik en gelaten zoals het is. De andere kamer hebben we wel opgeruimd, de spullen naar de kamer van de jongen gebracht en het matras op de grond als slaapplek. Hier sliepen Jesse en Folkert de eerste nacht en is nu de slaapkamer van Fardau en Silke. Op de bovenste verdieping is nog een slaapkamer, daar slapen de jongens nu. Die stond dus vol met tuinmeubels, waaronder dus een kapotte schommelbank. We hebben alles buiten op het dakterras gezet en daarna het 2-persoosn matras naar boven gesleept. We hebben het hier ook hondenharen vrij proberen te krijgen, maar tegen hondenhaar is geen kruit gewassen.

Silke schreef: “Veel mensen denken dat we nu 5 nachten in een stom huis moeten slapen en zijn. Dat is niet zo als het opgeruimd is, is het een heel mooi ruim en fijn huis. Er is een gamecenter met een heel leuk spel dus je kan je heel goed vermaken” .

Afgelopen zaterdag zijn we naar een shopping mall gegaan. Het onderstaande verhaal is van Fardau: "Na het opruimen van het huis vond Susan het een leuk idee om naar een shopping mall te gaan. We konden dit keer gelukkig wel gewoon met de auto van de eigenaar naar de shopping mall. Toen we bij de shopping mall aan kwamen ging Folkert gelijk kijken naar de telefoon winkel in het begin. Helaas voor Folkert was dat de zoveelste telefoon winkel in Japan die niet de telefoon verkocht die Folkert zoekt. Toen we daarna weer verder gingen lopen kwam ik bij een winkel waar ik een hele leuke bikini heb gekocht. Memmie en Folkert waren in de tussen tijd al naar de winkel (GAP) daar naast gaan kijken. Daar gingen Susan en Jan even overleggen wat we zouden doen. Want Silke en Jesse hadden er geen zin meer in maar de rest nog wel. Uit eindelijk ben ik met Jesse en Jan naar de Starbucks gegaan. Toen we daar waren gaf Jan het geld aan Jesse en is hij terug gegaan voor Silke want die wou naar boven (ik heb geen idee waarom ze dat wou). Jesse en ik hadden voor ons zelf twee karamel ijskoffie en een koekje voor Silke gehaald. We namen de ijskoffie mee en gingen weer naar de GAP want daar was iedereen. In de GAP zag ik nog een leuk shirtje die heb ik gekocht en Folkert had ook in de GAP een broekje met een shirt gekocht. Silke had ook een leuk jurkje gekocht in de GAP. Toen we klaar waren bij de GAP zijn we naar boven gegaan. Daar hebben we ons op gesplitst en ging ik met Jan naar de Bershka. Daar had ik een leuk broekje gevonden die goed bij het shirtje (die eerder gekocht had bij de GAP) paste. Jan had bij de winkel (GU) naast de Bershka ook een leuk shirtje gevonden. Daarna zouden we terug gaan naar de rest, maar Jan voelde zich weer jong dus hij wou eerst nog even kijken bij de forever 21. Dat was geen succes want er was daar niks leuks voor ons. Silke wilde graag een knuffel en is samen met Susan naar de speelgoed winkel gegaan. Sil heeft een hele grote Mickey Mouse gekregen en voor mij hadden ze een knuffelhond gekocht (alsof mijn knuffelhond te vervangen zou zijn….). Terug in de auto bleek iedereen geslaagd te zijn in het shoppen. Alleen Jesse en Susan hadden niks, maar die waren ook niet op zoek naar iets. Wat raar is want het was Susan haar idee om naar een shopping mall te gaan. (NB, Susan heeft dat gedaan omdat wij, en ik ook, dat leuk vinden)."

Arie en Elske

Mooi verhaal van Fardau. Volgens ons wordt het niets met de telefoon van Folkert