vanheshutten.reismee.nl

Egypte 2020. Aankomst weekend

We zijn zaterdagmiddag (15-02) vertrokken met de avondvlucht van Dusselfdorf naar Hurghada waar we dan om 2;00 uur ’s nachts zouden aankomen. Alles verliep op rolletjes, haast niet te geloven zo gesmeerd als het ging. Maar op het laatst ging het toch mis, er was niemand thuis. We waren wel bij de juiste villa, dat was zeker, we waren gebracht door de ‘huis’taxi. Die wist ook niet wat er aan de hand was. Gelukkig was er wel ene deur open om op het terrein te komen en na een twee poging bleek een raam toch open te zijn. Zo kwamen we binnen. Lijkt wel net als vorig jaar was Fardau van mening, nu ja. Ik niet. Dat was echt wel andere koek. Toen wisten we lang niet eens zeker of we wel in het goede huis waren, dat was hier geen vraag. Daarbij, het was ook gewoon netjes. Iedereen een bed opgezocht en .. hup … in de horizontale positie… op naar dromenland.

De volgende dag na een goede nachtrust toch wel op tijd uit bed. We hebben voor de middag een tocht met Nederlands sprekende gids door Hurghada. Keurig om 13:00 uur, ze zijn hier goed van de klok geen Balinese toestanden. Leuke gids, Nederlands geleerd via internet. Eerst naar een groentemarkt waar we ook maar wat boodschappen hebben gedaan, daarna naar een Moskee, scheepswerf en de haven. Tot slotte winkelen in de supermarkt. We zitten immers niet alles inclusief (daar zijn we niet van), maar moeten zelf voor ons natje en droogje zorgen. Overigens tijdens de wandeling met de gids een late lunch gehad met warm eten. Dus als avondeten stond een broodmaaltijd op het programma lekker makkelijk.

Susan heeft intussen ook met de eigenaar gesproken. Als tegemoetkoming hopen we het verwarmen van het zwembad niet te betalen, die stond ook nog niet aan. Maar inmiddels is het water lekker warm.

Morgen, maandag, een rustdag

Groet, Susan en Jan met Fardau en Silke. Jesse en Folkert passen op ons huis in Haren

Elske

Goede onderhandelingen Susan nu verwarmd zwembad.

Elske

mooi verhaal weer Jan en mooie dag