vanheshutten.reismee.nl

Floating market en aankomst Kanchanaburi

27 juli Kanchanaburi Thailand

Maandagavond konden de jongens niet in slaap komen en rond elf uur stuiterde Silke ook weer uit bed, klaar wakker. Gevolgd door Fardau, dus om twaalf uur zaten we met ons allen in de kamer, die gelukkig super ruim was. Iedereen snel op bed gemaand, we moeten toch wennen aan het nieuwe ritme en zelf er ook op gegaan. Silke had er moeite mee en bleef nog een paar uurtjes onrustig.

Dinsdag om acht uur opgestaan, wat spulletjes opgeruimd en de meiden wakker gemaakt, die wilden nog niet wakker worden. Op naar het ontbijt. We konden in de tuin ontbijten. Het was een buffet, altijd goed voor een ontbijt. Zaten we aan ons bakje koffie, kwam er een man naar ons toe en die zei ‘goedemorgen familie van Hes'. Ik dacht hoe weet hij dat nou, maar het was onze chauffeur met de minibus! Een kopje koffie met hem gedronken en wat gekletst en toen de spullen opgehaald, afgerekend en ‘of we go'. Op naar de floating markets en vandaar naar Kanchanaburi. Onderweg zijn we gestopt om een mobieltje te kopen, dat was er in Bangkok niet van gekomen. Het was nog best een gedoe, maar gelukt :een smart phone met 2 simkaartjes, plus simkaartjes voor onze andere telefoons. Nog even langs de wc en toen verder. Het is, een prima minibus, lekker veel ruimte en goede stoelen, je kan er films kijken, wat we gingen doen, want het naar buiten kijken werd op een gegeven moment eentonig: de suburbs van bangkok duurden eindeloos (toch beter dan K3, maar daar wordt verschillend over gedacht). Rond twaalf uur waren we bij de markets. Daar hebben we een bootje langs de verschillende kraampjes gevaren en hebben bij verschillende bootjes onze lunch verzameld. Kokosnoot poffertjes, een soepje, sateetjes, balletjes en mangos. Erg lekker. Verder niets gekocht, ondanks het vele aandringen. Het was een leuke ervaring daar rond te varen. Weer de bus in (wel een succes hoor, de meiden vinden het ook erg prettig dat Jean-Luc de chauffeur nederlands is, vooral Fardau vindt het vervelend dat iedereen een andere taal spreekt). Rond drie uur kwamen we aan in Xanadu 2008, een prachtig gelegen resortje aan de River Kwai. De twee connecting rooms zijn wel klein en wat behelpen na de enorme balzaal van Pantip Suites. Met Jean Luc afgesproken voor donderdag, bagage naar de kamer gebracht en toen snel het zwembad in. Daar hebben we ons goed vermaakt, Jan en ik (susan) zijn zelfs al in onze boeken begonnen! Dennis, de engelse eigenaar is erg vriendelijk. Bij het restaurant bij het zwembad gegeten: vooraf loempiaatjes (natuurlijk), zoetzure kip en een curry met rotibrood. En erna gamba's, rijst en friet, was heerlijk. Het was inmiddels gaan regenen, best lekker verkoelend want het is hier best warm. Na het eten op naar de kamer, waar we gelukkig airco hebben. Gedouched en erna ging Silke al snel slapen, gevolgd door Jesse. Met ons vieren hebben we buiten nog even gekletst. Fardau is helemaal in haar element, want ze kan op het schema zien dat het nog maar drie nachtjes is en dan zijn we bij de olifanten! Jan en ik hebben nog even zitten lezen en om elf uur zijn we ook gaan slapen.

Na een prima nacht, tenminste ik heb niets gehoord, werd ik om acht uur wakker. Op naar het restaurant voor een kopje koffie en een verhaaltje schrijven. Het is nu inmiddels negen uur geweest en er is nog steeds niemand hier. Ik ga eens even kijken of ze al wakker zijn, dan kunnen we ontbijten. Het is warm en zonnig.

Jelte & Sandra

Heerlijk te lezen hoe goed het bij jullie gaat, geniet echt met jullie mee zo! Liefs Jelte & Sandra

Gea Kuipers

Wat een avontuur zeg, zo met z´n zessen! Heel erg gaaf hoor om zo met jullie gezin op reis te zijn. Leuk om jullie verhalen te volgen. Geniet er maar volop van. Groet Gea

arie, elske, lydia en valerie

Mooi om te lezen dat alles tot nu toe gaat zoals jullie hebben besproken. Mooie bus en fotos. Het weer is dus erg warm, hier niet. Het is wel beter maar vanavond met de ballonnen regende het weer. Dus geen ballonnen.
Alles goed hier. De was is aan de kant: 4 grote dozen!!
Valerie vermaakt zich prima en met Lydia is het ook goed geslaagd. De fotos van vertrek zullen we morgen op je mail zetten. Liefs van ons allen.