vanheshutten.reismee.nl

Bridge over the river kwai en massage spa

27 juli river kwai bridge en massage spa

Kwart over tien heb ik de anderen wakker gemaakt, ze lagen allemaal nog heerlijk te slapen. De zwemkleren aan en zo het zwembad in, ondertussen een ontbijtje besteld. Rond een uur zijn we met een pick up taxi naar de brug over de river kwai gegaan. De kinderen vonden de open achterkant van de pick-up vet gaaf. Daar een bootje gezocht en die heeft ons over de river Kwai gevaren. De long tail boot ging vet hard en dat vonden alle kindere VET COOL. We hebben een paar stops gemaakt, eerst bij een grot met erin een tempel, de kinderen waren helemaal onder de indruk. Erna bij een begraafplaats van de krijgsgevangenen die in de tweede wereldoorlog aan de river kwai bridge hebben gewerkt. En tenslotte bij een boedistisch klooster, waar vlak bij ook een school was die net uitging en allemaal kraampjes langs de weg. Een kijkje in het ´gewone´ thaise leven, leuk. Terug gekomen op de brug zijn we weer naar de taxiplaats gelopen, onderweg nog een ijsje gekocht. Het is lastig communiceren met de thai, ze spreken niet tot nauwelijks engels. We konden onze bestemming niet duidelijk maken, dus gebeld naar de massage spa en die heeft het uitgelegd. De spa ligt prachtig, we werden ontvangen met koude doekjes. We hadden de hele spa voor ons zelf, dus dat was wel relaxed. Eerst een heerlijke verse fruitsmootie of lassi en besproken wat we willen. We zijn uitgekomen op een half uur oliemassage voor de kinderen, en een uur voor ons gevolgd door een hot herbal treatment. Het was super super heerlijk en ontspannend. Ik viel een paar keer bijna in slaap, maar werd wakker door enorm gegiechel van de jongens. De meiden ondergingen het zeer relaxed. Silke werd snel vrienden met alle thai staf. Jan en ik werden boven gemasseerd en de kinderen beneden. Aan het eind van onze massage zaten Jesse, Folkert, Fardau en Silke om ons en ze vroegen hoe lang hebben jullie eigenlijk? Anderhalf uur?, o dat willen wij ook! Dus het viel wel in de smaak. Erna lekker douchen en de meiden kregen vlechten en bloemen in het haar. Relaxed en schoon gingen we een hapje eten, heerlijke dunne en knapperige pizza´s, griekse salade en bruschetta´s met tomaten en smooties. Gezellig gekletst met de engelse eigenaren over de Thai. Eerder werkten ze bij een universiteit in Bangkok en ze vertelden dat het erg moeilijk is om ze zelf te leren na denken. Ze kunnen eigenlijk alleen maar kopieren en het is ook erg moeilijk om ze zelf te leren nadenken, eigenlijk niet te doen. Ze kunnen niet een dag vrij nemen en het aan de thaise staf over laten, want dan gebeurt er niets, dan gaan ze slapen en rondhangen, het zijn net kleine kinderen, het liefst doen ze de hele dag niets en er zijn GEEN uitzonderingen. Dat vind ik wel apart. Rond acht uur werden we teruggebracht naar Xanadu. Dennis stond al weer klaar voor een praatje en de kinderen wilden graag nog even zwemmen, en dat was natuurlijk weer geen probleem, dus dat hebben ze nog even gedaan, terwijl met een ander nederlands stel zaten te kletsen. Silke en Fardau hebben met een thais meisje gespeeld. Rond half tien hebben we de meiden naar bed gebracht. Silke heeft warmte uitslag bij haar benen en Fardau bij haar armen en Dennis zijn vrouw heeft speciaal voor hun een soort talk poeder gehaald, echt super lief. Het inslapen ging deze keer niet vanzelf jammer genoeg. Dat was jammer, want het was een tien met een griffel dag, echt waar, alleen het naar bed gaan-brengen was minder. Nu zitten Jan en ik nog even op een warm balkon en liggen de kinderen te slapen in een koele kamer.

Dat was het eerst weer. Iedereen bedankt voor alle reacties, dat vinden we erg leuk! De groetjes van ons zessen uit een warm en zonnig thailand.

rika en roel

zo ik ben er vanmorgen maar even voor gaan zitten om jullie vakantie belevenissen te lezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat en volgens plan verloopt. Door de verhalen en de foto`s gaan we ook een beetje mee op reis gewedig. Tot de volgende groetjes en veel plezier. Rika en Roel

Jenny

Tsjonge, jonge,wat een belevenissen. Fijn dat jullie zulke mooie dagen hebben. Leuk om de reis op deze manier te volgen.

Els en familie

Leuk verhaal en wat zien julie er allemaal mooi uit na de massage. De vlechtjes zijn ook mooi.
Volgens het reisschema gaan jullie nu fietsen of is het daar te warm voor??
Ik zie nu al dat jullie mooi bruin zijn.
Heel veel plezier vandaag, ik ga naar de kapper!
Liefs van ons vieren

Willy Gramsbergen

Leuke verhalen! Mooi om ook de ervaringen van de kinderen te lezen. Maak er een geweldige tijd van om nooit te vergeten....... Ik zal jullie hier in Nederland met veel plezier volgen via de reisverslagen. Heel veel liefs, Willy ;-)

Rieny

Hallo reizigers!

Leuk om jullie op deze manier te volgen!
Zo te lezen vermaken jullie je prima in het vere Thailand!
Ik kijk uit naar het nieuwe verslag!

Groetjes vanuit het regenachtige Marum