vanheshutten.reismee.nl

Reis naar Sangkhlaburi

Het is 23:30, iedereen slaapt al lang. Susan is naast Silke in slaap gevallen en Fardau ligt in het bed naast mij. Jesse en Folkert slapen in een eigen kamer, ik neem aan dat ze nu toch wel slapen, ik hoor niets. Alleen de airco die staat te blazen. We zijn nu in Sangkhlaburi, dat is aardig dichtbij de grens met Burma. Vanavond zelfs in een Burmeens restaurant gegeten (tip van de site verre reizen met kinderen.nl), het was weer lekker heet en veelzijdig. De kinderen Burmeens pannekoeken met honing, die hebben ook genoten. Vanmiddag Thais gegeten onderweg, onze chaffeur hielp met bestellen, Hij belde zijn vrouw die vervolgens met de dames in het restaurant de bestelling voor ons deed. Het was lekker, vaak een hete curry met wat mildere. Het eten is goed te doen.

Op weg hier naartoe een paar keer uit de minibus gestapt. Ook bij warm water bronnen. Het duurde even om te wennen aan het wel erg warme water maar als je er door bent dan is het heerlijk en om af te koelen kun je een duik in de rivier nemen. Daar bij de warm water bron begon het regenseisoen. Een paar dagen te vroeg en ik hoop dat het regenseizoen hier maar twee uur duurt. Het is al weer droog en warm. Fardau en Silke krijgen hier veel aandacht, nu was er een vrouw die fardau op schoot nam. Silke kan niet rustig over straat lopen zonder een aai door haar blonde lokken.

We zitten aan een meer dat is ontstaan omdat er verderop een dam is gebouwd, bij die dam zijn we wezen kijken. We hebben verder langs het meer gereden en je kon goed zien dat het ondergelopen land is. Zo hier en daar steekt er nog een boomtop boven het water uit. En morgen gaan we varen en komen we langs een ondergelopen dorp. Morgen gaan we de jungle in, dan is de grote dag van de olifantentocht. Silke en Fardau kijken er de heel week naar uit. Het eerste wat zij elke ochtend doen is weer een plaatje van de kalender halen om te zien hoe ver we zijn. Die kalander werkt prima. Silke heeft het alleen in het vliegtuig naar Cairo een paar gevraagd 'wanneer gaan we naar huis?'

Ik ben Jesse en Folkert Thais aan het leren, ik kan het zelf al een beetje. Zo heb ik vandaag in vloeibaar Thais de volgende zin uitgesproken: 'Mag ik van u een heerlijke tros bananen die u daar heeft liggen voor 20 Bath?'. Folkert heeft in het restaurant in het Thais om de rekening gevraagd, die wij dan mochten betalen.

Ik ga mijn tanden poetsen, de wekker om 8 uur zetten en dan ook slapen. Het is vakantie maar morgen moeten we er vroeg uit voor de olifantentocht.

Groeten

Jan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!