vanheshutten.reismee.nl

Toch niet zes dagen als Robinson Crusoe, maar wel twee

Door ons hotel zijn we in een uur naar Kuala Besut gebracht, vanwaar de boot naar de perhentian islands ging. Jan regelde de kaartjes en ik (Susan) heb bij een restaurant een lunch to go gehaald: sandwiches met tonijn of kaas en pannekoeken. Dat smaakte goed en was ales sneeuw onder de zon verdwenen. Iedereen een rugzak op en naar de boot. Onderweg nog zandbak speelgoed en een bal gekocht. De boot ging superhard, maar de meiden zaten helemaal in het midden en we hadden allemaal zwemvesten om. Wij werden als eerste afgezet. Petani beach is echt een prachtige plek, heel idyllisch en afgelegen, met maar 5 huisjes aan het strand. Wij kregen er twee, een familiehuisje met een tweepersoons bed en een stapelbed en ernaast een huisje met drie eenpersoons bedden. Beiden hebben beneden een badkamer met een douche en wc. Hier voor t eerst geen airco en t is best wel open. Even omschakelen na alle luxe. Snel alles uitgepakt en zwemspullen aan en de zee in. Snorkelen is hier prachtig in het heldere water met koraal en allemaal vissen. Er hangen schommels, hangmatten en er zijn kano's. Heerlijk gespeeld. Behalve ons is er nog een nederlands gezin met een jongen van 18 en een meisje van 16 en een nederlands stel. Fijn voor Fardau, die vindt het maar vervelend dat iedereen een andere 'toal' spreekt. Gedouched en aangekleed, eigenlijk zijn al onze kleren vies, op de lange broeken en shirts na, maar dat is echt te warm. Er moet nodig gewassen worden. Het restaurant van Petani ligt heel idyllisch aan zee, t is al donker geworden. De meisjes delen een gevulde pita brood met sla en kip en de rest neemt de special van de dag: zoetige kip met rijst en sla. Het smaakt allemaal heerlijk. Silke was moe en wilde op bed dus zijn we naar het huisje gegaan, best jammer, had nog wel even willen nazitten, zat er heerlijk. T plan was dat jan en ik ons de eerste nacht zouden verdelen over de huisjes. Toch wel een beetje eng, zo dicht bij de natuur, de huisjes zijn best open. De nacht ervoor waren er grote schildpadden s nachts gekomen om eieren te leggen. Als ze weer zouden komen, werden we wakker gemaakt. De fans deden het niet, dus terug naar de bar om dat te melden, een werd snel gemaakt de andere lukte niet. Jammer, want t was hardstikke heet. Ik heb nog een monkey juiche gedronken aan de bar en geluisterd naar Marc, de zuid afrikaanse barman die t helemaal had gehad in Maleisie, hard werken, de generator was net twee weken kapot geweest. Petani beach gaat over zes weken helemaal sluiten, heel jammer, maar de eigenaar is dood en daardoor geldt het contract wat de zuidafrikanen hadden niet meer, de kinderen kunnen het land zo verkopen, wat alles heel onzeker maakt. Midden in de nacht werd ik wakker, t was stikdonker en bloedheet, de generator was weer uitgevallen. Ik zag echt geen hand voor de ogen en kon de wc niet vinden. Vervolgens mijn bed niet meer en ook de deur niet, een angstig moment, nou is mijn orientatie ook niet super. Gelukkig vond ik een ds van de jongens en die gaf genoeg licht om de wc te vinden. De jongens werden ook wakker en waren ook wel een beetje bang en ook warm. Ik ben nog naar Jan gelopen om hem te wijzen waar de zaklamp was. Die lag samen met Silke in een klein bed, lekker warm!! We zijn toch allemaal weer in slaap gevallen en werden rond negen uur wakker. Heerlijk ontbeten. Debbie, de eigenaresse, zei dat het niet zeker was of de generator wel gemaakt kon worden en bood aan om een andere plek voor ons te zoeken. Er was wat onenigheid in de groep, vooral Folkert wou erg graag blijven, maar we hebben toch voor het comfort gekozen, het avontuur hebben immers ook al beleefd en zijn dus s middags verhuisd, naar het grote eiland. Nu zitten we een groter resort met een groot zwembad, wat fijn is en we hebben een familiekamer met airco, we zijn toch stadser dan we dachten. Maar goed, helemaal geen electrisch is toch wel behelpen. En Silke was echt toe aan een goede nacht slapen en zolang ze die niet zou krijgen, is de dag voor ons allen ook minder. Met kinderen kom je toch tot andere keuzes dan wanneer je met je tweeen bent. En daar kwam bij dat het eten bij Petani heerlijk was, maar wel erg aan de prijs, en ook dat alles gaat keer zes, dus al met al zijn we gelukkig met onze keuze.

Groetjes van Susan

Elske an Arie

Hallo poppies, ik had al eens gekeken naar de lokatie op het eilandje en het deed me denken aan "beter bed bij de boer" of Garnwerd! Lekker primitief en eenzaam dus na alle drukte van Tailand.
Mooi dat jullie zo snel nog een andere lokatie hebben gezonden. Lekker genieten maar het is nog 5 dagen!
Jullie zien er allemaal mooi en gezond uit. Veel plezier daar groetjes en tuut pake en beppe.

marjan jager

ha die Susan,
lekker he vakantie! jullie zijn verhuisd lees ik, waar zit je nu dan (met zwembad notabene!!). wij hebben het heerlijk gehad op het grote eiland en bij mama's. zitten jullie in het PIR? dat is wel het mooietse strand maar ook daar is het eten en drinken duurder dan aan de andere kant. Doe ze de groeten bij mama's!! ha ha.
Wat sneu voor de mensen van Petani...heftig hoor.

Wij zijn KK aan het exploren, valt nog niet mee. de lodge was shabbie, daarom zitten we nu best heel lux en eerlijk gezegd bevalt dat prima, lekkere kamer doet ons en de kids goed...
Vandaag naar "the green connection" geweest; een aquarium met voelen enzo; leuk voor de kids!!

Maar goed je zit lekker te zand happen en wel naar "turtle beach" gaan daar komen dagelijks eitjes uit (wij hebben ze gezien en opgetild; ZO schattig!!)

geniet, doen wij ook (en we hebben een goede wifi!!)

groetjes Marjan

Bram

Jammer dat het resort een beetje tegenviel maar de Perhentian zelf zijn natuurlijk geweldig. Wij toen Coral view gezeten en dat was ook mooi maar dat is al weer 10 jaar geleden toen het allemaal nog niet zo toeristisch was.