vanheshutten.reismee.nl

Ochtend in het Sabah Hotel

Goedemorgen,

We zitten lekker aan en vooral in het zwembad met twee glijbanen, dus feest! van het Sabah hotel, ik probeer een video te laden op youtube en dan kan daar een verwijzing van op de weblog. Ik hoop dat het lukt want dan volgen er meer. We hebben net een super lekker en uitgebreid ontbijtbuffet achter de kiezen, met verse croissantjes, chocolademuffins, heerlijke yoghurt en fruit en een vers gebakken omelet naar keuze en dan ook nog goeie koffie en sap! Daar kunnen we wel even op vooruit. We hadden graag weer in het NAK gezeten, maar dat was helaas vol, Sabah is een mooi alternatief en we kregen een last-minute aanbieding.

Nog even over Gert en zijn resort. Het is aan aangeprezen als het hoogtepunt van vele Azie reizen en ik snap ook wel dat het een hoogtepunt kan zijn en zeker de tweede boottocht was geweldig, een van de hoogtepunten. Het was wel jammer dat Gert geen kindervrind is, hij geeft dat ook ruiterlijk toe en denkt erover om de kinderkortingen van de website te halen. Verder vonden Susan en ik hem ook niet super aardig. In mijn ogen is het geen echte Vlaming en dat vond ik jammer, ik had graag een boom op gezet over het Vlaamsche leven onder genot van een Jupiler. Maar zo een man is Gert niet, hij is zijn land min of meer ontvlucht. Daarbij komt bij dat hij eigenlijk vrij grieperig was. Op zich wel een aanrader om daar heen te gaan, het is erg mooi gelegen en de boottochten zijn heel leuk, we hadden wel wat geluk dat we heel veel van de pigmee olifanten hebben gezien. De jungle wandeling in de ochtend is niet echt een aanrader, wel een mooie boswandeling, maar de kans dat je wild treft is klein. Je kan dan beter een keer heel vroeg in de ochtend een boot trip maken, dan zie je ander wild zoals krokodillen. De krokodil die wij zagen bestond uit twee oogjes die net zichtbaar waren. Of vragen aan de gids of een nachtwandeling kan. Onze gids had dat zelf een nacht gedaan en veel gezien. Dat kan dan alleen als je goede ogen hebt en het volle maan is, dat is het enige licht dat er is. Verder heeft Gert een soort van twee-daags arrangement dus als je drie dagen blijft, zoals wij gepland hadden, dan krijg je 1,5 dag arrangement. De derde dag heb je dan dezelfde maaltijden als de eerste dag. Al met al wel een hele mooie ervaring en een hoogtepunt, maar niet het hoogtepunt wat mij betreft.

Ik type even rustig verder, de video is nu voor 22% geladen. Gisteravond zijn we uit eten gegaan In eerste instantie dacht ik dat het wandelend wel kon en liepen we keurig over de stoep tegen het verkeer in. Op den duur toch maar de weg over gestoken en binnen een minuut stopte er een lege taxi die ons voor 4RM (1 Euro) wel naar het centrum wou brengen, dat hebben we maar gedaan. Lekker en vooral leuk gegeten bij een Indiaas restaurant daarna naar het NAK hotel gelopen om onze rugzakken op te halen en met de taxi terug. We hadden ook wel weer in het NAK hotel willen slapen, want een prima kamer en superaardige mensen, maar dat was al volgeboekt. Het eerste wat die man vroeg is wat we de volgende dag gingen doen, en daarna al snel de vraag of het vervoer al geregeld is. Dat hadden we nog niet, dus hij bood aan ons te brengen na wat heen en weer gepraat kwamen we op 25 RM uit en komt hij straks om 12:45 ons halen. Dan vliegen we om 14:20 en zijn we om 15:00 in KK, het is een korte vlucht.

Groeten Jan en Susan

PS) http://www.youtube.com/watch?v=FeiOJUdMzdk voor de video

rika

Jaqn en Susan ik geniet van de verhalen groetjes uiy deventer