vanheshutten.reismee.nl

Dolfijnen

Vanmorgen de Balinese zee op gegaan met een typische Indonesische boot. We gingen om 8 uur en niet al om 6 uur, dat was ons wel wat vroeg. Een goede keuze, minder boten en volgens de kapitein net zo veel dolfijnen, er waren er inderdaad veel. Omdat er niet zo veel boten op de ze waren hadden we vrij uitzicht en zijn de meeste foto's genomen zonder andere boten in beeld. We zijn heel blij met de camera die we van ons verjaardaggeld hebben gekocht. De dolfijnen zwommen zo af en toe heel dicht bij de boot en we zagen er ook een paar een salto doen, dat was vet cool. Je kunt hier ergens in een hotel 20 minuten met een dolfijn zwemmen in een zwembad, dat kost 600.000 roepia dat doen we dus mooi niet.

Fardau is erg ongelukkig dat ik het geld bewaar, dat doe ik volgens haar veel te goed. Susan is wat beter in uitgeven en Fardau is dan ook erg gelukkig dat we de rollen voor even hebben omgedraaid. De meisjes hebben kettingen en kraaltjes gekregen en de jongens zwembrillen. Dat laatste is wel nodig, Jesse en Folkert hebben zo af en toe last van de ogen en wij denken dat onder water zwemmen met de ogen daar de oorzaak van is. Zo af en toe zijn de kinderen wat minder fit, gek genoeg helpt een zwembad heel goed, gelukkig hebben we overal waar we komen een zwembad er bij.

Gisteravond uit eten geweest bij een Balinees, een Indonesische rijsttafel en pannenkoeken voor de meisjes. Erg lekker en gezellig. De eigenaar houdt van voetbal, dus genoeg om over te praten. Hij wou zijn shirt van het nationaal elftal graag ruilen voor een shirt van FC Groningen, jammer dat we die niet bij ons hebben. Wel wist hij te vertellen dat Fandi Achmed vorige week is overleden. Het lijkt mij sterk dat het dezelfde Fandi is die bij FC Groningen heeft gevoetbald. Dat moet ik nog uitzoeken.

Groeten Jan

Elske

Goedemiddag daar, voor jullie is het alweer half 4 terwijl voor ons de dag begint!!
Prachtige fotos van de dolfijnen, knap om een dolfijn in de lucht te fotograveren. Het is wel een prachtige omgeving. Jan jij schrijft dat de kinderen soms niet zo fit zijn maar het lijkt me ook wel vermoeiend voor ze soms. Het klimaat, alle indrukken, lange dagen, vreemd eten. Het is nog knap dat ze het zo volhouden.
Hier knapt het weer ook op, vadaag boven de 20 graden en zon. Volgende week ook dat zou mooi zijn.
Jullie lekker genieten en wij gaan weer aan het werk.
Arie en elske

Peter

Geen indicatie dat Fandi overleden is: http://www.facebook.com/pages/Fandi-Ahmad/164304883911
Geniet van de rest van jullie avontuur!

rika

Dat waren weer hele belevenissen en dan de foto`s van de dolfijnen die zo om de boot springen dat is toch geweldig. groeten van rika