vanheshutten.reismee.nl

Aangekomen op Gili Trawagan

Gisterochtend voor de bevrijdingsfeestdag hebben we eerst de kaartjes naar Gili trawagan geregeld bij een ontzettend aardige man. Silke mocht gratis en de andere kinderen voor half geld. Vervolgens ben ik met de jongens naar een massage spa gegaan voor een ‘creambath'. Eerst werd ons haar gewassen, vervolgens ingesmeerd met een masker en toen kregen we een uitgebreide hoofdhuidmassage. Hierna werden onze schouders nek en armen gemasseerd en erna kregen we nog allerlei smeerseltjes. Het duurde met elkaar een uur en we vonden het heerlijk. Herboren liepen we terug naar ons resortje, alles is hier goed te lopen en heel dicht bij. Snel de zwembroek aan en zwemmen maar, de rest lag er natuurlijk al weer in. We hebben bij het zwembad in een bale bale (een heel leuk overkapt klein terrasje) gelunched, kaastosties, tonijnsandwiches en een kippensoep, was heerlijk. Rond twee uur was onze chauffeur er die ons naar Singharadja bracht voor het bevrijdingsfestival (zie vorig verhaal). Na het festival zijn we terug gelopen naar de auto, en heeft onze chauffeur ons naar een grote supermarkt, Carrefour, gebracht. Wat inkopen gedaan voor Gili T. o.a. zonnebrand, er gaan heel veel flessen door! Erna in de haven gegeten, waarbij we de zon in de zee zagen zakken. De meiden hadden al snel weer speelkameraadjes, Balinezen en een nieuw spel: autootje waarbij de stoelkussens het stuur is. Lekker vis gegeten deze x. Erna naar de nachtmarkt, wat een niet onverdeeld succes was, want echt knetterdruk en dus wat dat betreft niet aan ons besteed. Maar we waren wel zowat de enige toerist dus wel leuk om even het leven van de Balinezen mee te maken. Er was ook een heuse kermis bij waar de meiden wel in wilden, maar Jesse zag het echt niet zitten (begreep ik heel goed) en zei: ‘Mem, koop gewoon wat suikerspinnen en we gaan!' Wat een slimmerd al of niet dan. Dus dat hebben we gedaan, gelukkig hadden we een gids mee die ons er redelijk snel uitloosde. Het was maar een klein eindje in de auto en half negen waren we weer thuis. De jongens waren helemaal moe en gingen meteen slapen, de meiden waren weer niet kapot te krijgen en wilden nog even spelen, maar al snel lagen ze ook te tukken. Jan en ik hebben nog even ingepakt, we worden er al echt bedreven in, al moet ik elkaar bekennen dat Jan chef inpak is. Toen nog even een borreltje drinken en nog een verhaaltje geschreven plus foto's geüpload.

Vrijdag 19 augustus

De wekker ging om zeven uur, maar Jan en ik waren al wakker, daar lig je dan toch op. De rest ingepakt, de kinderen wakker gemaakt, ontbijten en betalen en om kwart over acht was de auto met chauffeur er. Allemaal een reispil achter de kiezen, want het was wel drie uur rijden en best bochtig en hobbelig, dus die hadden we wel nodig. Folkert zat uit voorzorg al voorin want die heeft het meest last. Maar goed we hadden wel prachtige uitzichten onder andere op het grootste meer en de vulkanen van Bali. Iets na twaalven waren we in Padangbai, waar de kaartjes verder geregeld moesten worden. Snel met Jesse samen een snorkelset gekocht en een lunch besteld, die maar voor de helft op tijd kwam om mee te nemen (kaastosties). We hadden een dichte boot en de golven waren best hoog soms. Silke viel al snel in slaap. Anderhalf uur later waren we in Gili T. aangekomen. Met twee paarden met wagens zijn we naar Alam gili gebracht. Een prachtig klein resortje aan het strand. We hebben hier een Suite Fish, best groot, twee verdiepingen en twee grote prachtige badkamers. Jan en ik gaan beneden slapen en de kinderen boven, net als thuis. We hebben uitgepakt, gezwommen (natuurlijk) een welkomstdrankje, koffie, thee en cake gehad en nu liggen de kinderen te ‘chillen', dwz de jongens achter de ds en de meiden kijken een film want we hebben ook een dvd speler. Jan maakt een wandelingetje en ik schrijf met mijn voeten in t zand op t strand dit stukje. Vanmiddag wederom even Els gesproken, maar al snel weer verbroken, jammer genoeg. Maar hier geen klachten, alles zeer okay. We gaan hier heerlijk tot rust komen is t plan, de vorige plek was eigenlijk te mooi en dan ook nog een feest waardoor we tijd te kort kwamen en het daardoor best ‘druk' hadden. Wel genoten.

Groeten Susan

els

Mooi stukje geschreven. Via de telefoon zei je al dat het heel mooi is. Dat had ik ook algezien via de link van het reisverslag. Mooi dat het zo goed gaat en jullie geen problemen hebben. Het water van de zwembaden enz moet goed schoon zijn want de kinderen liggen veel in het water. Jan heb ik ook even gesproken via de telefoon. Ik geef hier voor de zekerheid nog even de code: 8624 6713 6236 249
Mooie fotos ook. lekker uitrusten. Krijg net een sms van Sandra en familie staan weer aan de grond in Bremen. Hebben erg mooi weer gehad (warm).
Groetjes en tuut voor alle 6!!

susan

ha els (en anderen)

had je sms wel gehad, en al een paar x geprobeerd wat terug te sturen, maar krijg steeds fout meldingen
gelukkig gaat t contact via de weblog wel goed en zijn jullie zo goed op de hoogte van t reilen en zeilen hier
mooi dat san en
zo weer veilig richting huis rijden
de rest van de familie ligt al een tijdje op 1 oor (jan ook, maar die heeft ook erg zijn best gedaan weer met pakken en zo) en ik zit hier heerlijk op de best grote open veranda van ons huisje, met zeegeluiden op de achtergrond, die is ook heel dicht bij, misschien 20 a 30 meter lopen
de jongens vinden t hier prachtig en de meiden vinden overal meteen hun draai, dat is echt opmerkelijk, vooral silke is helemaal teg
en de verwachting in een geboren wereldreiziger
wie had dat nou gedacht?
ze maakt erg makkelijk contact met alle lokale mensen, van jong tot oud en fardau volgt dan wel
nou, ik ga zo ook eens het bed op zoeken, dat ziet er hier prima uit
heb ook weer wat nieuwe foto's er op gezet
ideaal hoor, zo n digitale camera, je kan maar raak schieten en er is hier zoveel moois te zien
heel veel liefs, susan

Els

Hallo Susan, Jan, Jesse, Folkert, Fardau en Silke
Jullie liggen lekker te slapen. Mooi dat we zo contact houden. Ik snap waarom de telefoon het niet doet en internet wel.
Mooi hoor die fotos allemaal.
Tot morgen Arie en Elske

rika

Zo te zien op de foto`s en jullie verhaal te lezen is het daar erg mooi. geniet er van nog veel plezier. Groet Rika

Lianne

Ik zit jullie reisverslag met veel plezier te lezen. Wij gaan dit jaar in juli met ons gezin naar Bali. We hebben er ontzettend veel zin in en kijken erg uit naar al het moois dat we daar gaan zien en beleven. In onze reis hebben we ook een bezoek aan Gili Trawangan gepland.Nu hoor ik daar verschillende verhalen over wat betreft malaria. We denken zelf dat het misschien mee valt maar dat is natuurlijk vanuit hier moeilijk te bepalen. Wat is jullie ervaring. hebben jullie veel muggen gezien en spraken de bewoners zelf ook over malaria.

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groeten en veel succes met de voorbereidingen van jullie nieuwe reis.

Lianne van Koekenberg
lianne@vankoekenberg.nl