vanheshutten.reismee.nl

Snorkelparadijs

Ik ben vandaag wezen snorkelen, dat was een behoorlijk avontuur. De eerste keer liep ik vol goede moed de zee in, bewapend met snorkelset. Bij de branding aangekomen zonk de moed mij in de zwemschoenen. Hoe moest ik daar ooit doorkomen. Na 10 minuten de strijd tegen het water opgegeven en terug gewandeld. Terug op het droge trok een Israëlisch gast de stoute zwemvliezen aan en liep de zee in. Ik erachteraan om dat schouwspel eens van dichtbij te bekijken. Bij de branding aangekomen ging de beste man zwemmen, zo af en toe wel helemaal onder water, maar hij kwam zowaar door de branding heen. Dat kan ik ook dacht ik. Weer teruglopen (ruim 100 meter), zwemschoenen, snorkelset en moed bijeen geraapt en hup de zee in. Bij de branding aangekomen wachtte ik een gunstig (lees rustig) moment af en begon te zwemmen. Na een paar ferme slagen was ik door de branding heen en wierp ik een blik in de zee. Heel veel en mooi koraal, veel vissen. Ik zag nu ook de Atos Origin vis en andere vissen die ik nog niet gezien had, heel mooi. Snel weer terug gegaan naar de kust, er in komen was één ding, maar nu er uit. Dat was makkelijker dan ik had gedacht, lekker hard mee zwemmen op de golfen en dan weer laten terugdrijven en wachten op de volgende golf. Zo kom je per keer 5 meter vooruit en twee achteruit en uiteindelijk aan land. Achter de branding was het zo af en toe wel diep, ik had niet het idee dat ik overal kon staan, maar vaak zat ik vlak boven het koraal. Al met al 3 keer de zee in geweest en ik vond het prachtig. Morgenvroeg weer, dan is de kans op schildpadden het grootst en dat lijkt mij machtig.

Terwijl ik in zee lag te spartelen waren de kinderen in het huisje aan het chillen (DS-en) en lag Susan te bakken op het strand. Tussen de middag hebben we op de veranda meloen gegeten en erna hebben de kinderen de kleren gewassen. Zo rond het warmste moment van de dag zijn we uit wandelen gegaan, naar de haven van het eiland. Ook wat boodschappen gedaan en een plan bedacht voor de komende dagen. In ieder geval een dagje naar Lombok maar voor de rest vooral lekker luieren dat hebben we wel verdiend. Je kunt hier ook snorkeltrips maken met een boot, dan stoppen ze ook bij het koraal waar ik al heb gezwommen, we zitten dus best wel goed. Al met al hebben we de vakantie best wel goed gepland, al zeg ik het zelf. Deze week aan het strand hadden we al wel ingeschat dat we dat wel konden gebruiken na een week Borneo en een week Bali. En dat klopt aardig.

Groeten Jan

PS) Inmiddels is het middag en ben ik vanmorgen drie keer de zee in geweest, een keer met Jesse, een keer met Folkert en een duik alleen. Het lastige aan in zee komen is dat het geen zandstrand is maar vol steen en laag koraal. Het was wel weer prachtig, ik heb zelfs twee vissen door de branding zie vliegen, dat was vet cool. Geen schildpadden, daar moet je toch wat verder de zee voor in en dat durf ik niet zonder zwemvest en flippers.

Vandaag heb ik gesnorkeld dat was weer net zo als de andere keren vet cool we hebben hele leuke vissen gezien en hele grote maar dan ook mooie koralen en daar net voor gingen we ontbijten dat was super lekker want we mochten kiezen uit pannenkoek of ei en je mocht er nog een croissant of een bruin broodje met honig of jam en je kreeg ook nog een fruitsalade met yoghurt of muesli ik had kaas omelet met een croissant met jam en een fruitsalade met yoghurt maar de golven waren echt super hoog ongeveer 1 meter.

Groetjes Folkert

Reacties

Reacties

arie en elske

het is hier 3 uur in de middag en dan is het bij jullie al weer avond. Mooi verhaal van Jan in de branding of nog beter door de branding. Het zal geen heel diep water zijn maar dat weet je niet en de zee is denk ook niet zo gevaarlijk als bij ons. Het lijkt ons prachtig al die gekleurde vissen. Hier alles oke, het is warm 25 graden, het waait hard en ze verwachten wederom heftige buien. Morgen gaan we dus naar Hof van Saksen en we nemen de laptop mee zodat we jullie steeds kunnen volgen. Het lijkt knap weer te worden\
althans de temperatuur maar het blijft wisselvallig weer in Nederland. Jullie zitten goed dus. Het zal op dit eiland wel niet zo warm zijn.
Lekker slapen zo meteen en tot morgen. Els

Desiree

Het is inmiddels hier avond dus bij jullie midden in de nacht? ik heb geen idee. Het ziet er zo geweldig uit wat jullie allemaal aan het beleven zijn... ben wel een beetje jaloers hoor. Bij ons is het gewone leven weer een beetje begonnen, ik ben weer gewoon aan het werk.
Verder is het bij ons noorderzon dus nog wel wat leuk vertier. De foto's erbij zijn echt tof, heb je er gelijk een beeld bij. super.
groetjes van ons allemaal

Sandra Tjarko Ilse en Fleur

We zijn weer in Nederland. We hebben het heel erg leuk gehad.
We hebben jullie foto's bekeken ze zijn heel erg mooi. Ilse heeft de foto's meerdere malen bekeken die vond het heel erg gaaf dat jullie een site met foto's hebben. Geniet er nog lekker van en we hopen jullie snel na de terug komst te zien.

Veel liefs Sandra Tjarko Ilse en Fleur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!