vanheshutten.reismee.nl

fietsen op gili trawagan

We zijn nu op gili trawagan weet je wat daar nou zo speciaal aan is je hebt daar geen auto's of scooters het enige vervoers middel is je benen, paard en wagen of fietsen dat is heel erg grappig verder hebben ze er heel lekker eten en ze zijn hier super aardig en je kan er prachtig snorkelen het zijn best wel wilde golven maar er zijn prachtige vissen

Vandaag hebben we fietsen gehuurd en toen zijn we het hele eiland om gefietst er was wel pech bij want mijn trapper viel er af en die moest er op gezet worden en die hebben we in geruild voor een andere en wij zijn nog een paar harenaren tegen gekomen ook bekenden trouwens (jochem uit mijn team

Groeten van jesse

Ps het is echt geweldig.

Na de spannende dag gisteren is het vandaag tijd voor een ontspannen dagje fietsen rond het eiland. Eerst weer lekker ontbijten op het strand en wat lunchpakketjes besteld voor onderweg. De spulletjes klaar gezet en toen op de fietsen geladen. Silke zat bij mij voorop en Fardau bij jan achterop. Er zijn ook hele stukken met rul zand wat best lastig is om te fietsen. Onderweg zijn we ergens gestopt bij een verlaten barretje. Even lekker uitrusten en van t uitzicht genieten. Het was nogal eb en dus een heel eind lopen tot de zee. Jan is naar de zee gelopen, was best lastig met al die stenen en koraal. Al snel kwam er een mannetje die vroeg of we wat wilden drinken, dus wat frisjes besteld. Een muziekje erbij. Erna weer verder op de fiets. Fietste gezellig zo weer met Silke voorop. Opeens vloog Jesse zijn trapper van de fiets. Dat was wel vervelend. Het zijn ook niet de beste fietsen. Een plekje gezocht om te picknicken en te zwemmen. We hadden lekkere lunchboxjes mee met sandwiches tonijn, kip, sla en fruit, patat (koud natuurlijk, maar viel toch in de smaak) en gebraden kip. Folkert en ik hebben samen \in de brandig gespeeld en Jan en Jesse hebben geprobeerd te snorkelen, maar de golven waren te hoog. Jan heeft naar Jesse's fiets gekeken en vroeg iemand een schroevendraaier te leen. Die wou er meteen veel geld voor hebben, dat is hier wel vervelend. Dus heeft Jan het zelf gemaakt. Toen we de boel wilden oppakken, bleek dat Folkert zijn nieuwe zonnebril weg was, en dus zijn Jan en Jesse teruggefietst om hem te zoeken. Jammer genoeg niet gevonden, maar ze kwamen dus wel bekenden uit Haren tegen, Jochem uit t voetbalteam van Jesse. Toevallig he. Ook voor hen de eerste verre reis met kinderen, nadat ze vroeger veel samen hebben gereisd. Met Jochem, Meike, Hugo en Bettie afgesproken om rond vier uur samen te snorkelen. Eerst even terug naar ons resortje, dat noemen we trouwens altijd terug ‘naar de tent', Maar dat is het zeker niet, we zitten hier best luxe en ook heerlijk meteen aan t strand. Even wat opgefrist en koffie, chocomel met cake gehad aan t strand. Er kwam een man opgewonden de zee uit, hij had net een haai gezien. Toen op de fiets naar ‘Horizontal' waar we hadden afgesproken. Gelukkig vonden we ze snel, t is daar veel drukker. De volwassenen hebben lekker gekletst en de kinderen hebben gespeeld in en bij t water. Fardau en Silke met twee engelse meisjes. Ik heb een tijdje met hun oma gepraat. De bar ‘horizontal' is van haar dochter. Die was tien jaar een snelle zakenvrouw in engeland en heeft toen het roer omgegooid. Ze wonen op Lombok en dat bevalt erg goed. De kinderen hebben een lekker italiaans ijsje gehad en wij een drankje. Even terug ‘naar de tent' om te douchen en om te kleden en erna hebben we met ons tienen gegeten bij een italiaan aan t strand, was gezellig. Silke viel op de stoel in slaap, ze is zo lief en gemakkelijk dus maak je geen zorgen, die wordt voor geen goud verkocht, en ook geen van de anderen!. Jan heeft haar naar huis getild. Ik liep met de andere kinderen, waarbij Fardau onderweg de vraag stelde ‘wanneer mag ik roken?'. Folkert was hoogst verontwaardig en zei meteen ‘nooit' en heeft een hele uiteenzetting gedaan over hoe slecht roken is, welke ziektes je er allemaal van krijgt en dat je er dood van gaat en dat het verslavend is, en wat verslaving is. Was een mooi gesprek zo, Fardau vroeg aan het eind: ‘als het slecht is waarom rookt beppe dan?' Ja, dat weten wij ook niet, dat moet je maar aan beppe vragen. Verder valt het haar wel op dat wij veel rijker zijn dan de mensen hier en daar stelt ze ook veel vragen over. Het is heel leuk om zo met ons allen weg te zijn en ook zo veel tijd voor elkaar te hebben. We hebben een grote fles massage olie gekocht en masseren zo af en toe elkaar. We zijn allemaal snel gaan slapen. Tegenwoordig doen we s middags de airco aan en dan doen we em uit als we gaan slapen, want Fardau en Folkert zijn verkouden en we denken dat t van de airco komt. Het gaat nu wel beter.

Groetjes van Susan

rika

dat je bekenden ontmoet ver weg op een eiland zo zie je maar de mensen trekken overal heen. Weer een leuk verhaal en foto`s groet van uit Deventer

arie en elske

goedemorgen vanuit Hof van Saksen.
Mooi verhaal, we hadden het gisteren al op de iphone gelezen. Die heeft bereik als Lydia een eindje gaat draven. Nu zit ik in een soort ballenbak waar internet is.
Volgens mij gaan jullie vandaag weer op reis. Ik heb de atlas mee en het reisverslag en zal zo meteen even checken. Wij vragen ons af of jullie al weten hoe laat je volgende week op Schiphol aankomt. Heb je vluchtgegevens. Morgen gaan we naar huis en gaat Arie kijken of de auto het nog doet. Misschien heb je vluchtgegevens. Ik ga zo ook de telefoon proberen om te smsen.Gezellige dag en groetjes van ons zessen!

Bram

Hallo daar aan de andere kant van de wereld. We zien dat het geweldig met jullie gaat en dat is een goede zaak. Mooie foto's en mooie verhalen. Na dat stukje fietsen op Gil weten jullie ook meteen waarom wij zo enthousiast waren over onze fietstochten in het verre oosten. Het zal hard werken worden maar als het even kan gaan we volgend jaar ook weer die kant op. En gil staat zeker op ons verlanglijstje! Heel veel plezier nog en geniet elke seconde