vanheshutten.reismee.nl

Wandelen in Ubud

Ik zit met Silke op de Bale Bale terwijl de rest nog slaapt. Het is weer een bewolkte dag in Ubud (dat zijn we niet meer gewend) en heeft vannacht weer geregend. Ondanks de wolken is het al wel weer lekker warm maar niet heet. En om te fietsen is het ook wel lekker dat het niet ‘bloedheet' is, zoals de meiden kunnen zeggen.

Gisteren hebben we Ubud door gewandeld en kwamen al snel op de markt uit. Daar waren veel kleren te koop en Jesse en Folkert hebben daar een broek gekocht (dat was hard nodig), de meiden jurkjes en ook Susan is prima geslaagd. Ik was weer de goedkoopste klant. Na een uur handelen was ik het al aardig zat en ook Jesse vond het wel genoeg. Susan zit het handelen in het bloed, ze zal er aardig aan moeten wennen dat ze straks terug in Nederland niet meer kan onderhandelen. In de regel gaat de prijs uiteindelijk met 65% omlaag. Het is wel grappig om te zien hoe de Balinezen dan met het geld om gaan, ze zwaaien er even mee langs wat kleren, voor ‘good luck', en bergen het dan op.

Na de markt zijn we verder gewandeld, lunch gehaald en op zoek gegaan naar een massage. Er is hier keuze genoeg. Na onszelf weer verrijkt te hebben tot miljonair zijn we weer naar ons paleisje gegaan. Onderweg nog wat fietsen geregeld, die kunnen we vanaf 10 uur ophalen tegen die tijd is de was ook klaar. Thuis wachtte wel een verassing, het eten avondeten werd al om 6 uur opgediend en de drie gangen werden bijna in één keer gebracht. De man en vrouw die hier naast wonen hadden die avond een optreden en moesten dus op tijd weg. Wij waren zo om 7 uur al klaar en hebben van een rustige lange avond genoten. Meestal eten we pas om 8 uur dus dit was wel even een verandering. Silke was erg moe en die lag er al om half acht in. Folkert heeft zijn zusjes voorgelezen uit ‘pinkeltje'. Susan en de jongens zijn wezen zwemmen in het verlichte zwembad, want het was inmiddels al donker, dat was heel leuk.

Erna zijn we spelletjes gaan doen. Silke was meteen in dromenland, maar Fardau kon nog niet slapen en die kwam er nog even uit. Fardau wou deze keer weten hoe zij kinderen kan krijgen, het houdt haar wel bezig. Folkert wou er niets van weten, hij weet wel waar abraham de mosterd vandaan haalt maar vindt het gek om er over te praten en zeker met Fardau. Na uitleg wou Fardau ook weten hoe je dan een vader kon vinden. Wat haar betreft mochten Jesse of Folkert wel vader worden en als die tegen de tijd dat zij een baby wilde nog niet een ‘vader' waren dan was ik ook wel een goede kandidaat.

Groeten Jan

Hee hallo we zijn nu in ubud daar huren we een huisje eigenlijk een villa met een zwembad er zijn hele aardige mensen ze kunnen een beetje Nederlands ze hebben ook kinderen een van 6 en van 18 verder zijn wè nog naar de markt geweest voor wat kleren (ik werd er misselijk van vooral van de mensen die je dwingen om dingen te kopen. We gaan zo fietsen dat vind folkert geweldig (dus niet)

Groetjes jesse

rika

Wat een luxe het niet te hoeven koken dat wordt straks wel weer even wennen als je het zelf weer moet doen. Maar zo te lezen hebben jullie de taken goed verdeeld. Susan voor het handelen dat gaat je zo te lezen goedaf met een aan koop van 65% minder dan ze vragen. En dan de vragen van Fardau hoe komt ze er iedere keer weer op. De foto`s van de kinderen zijn ook erg leuk.Hier is niet bijzonders alles nog goed gezond groet van Rika