vanheshutten.reismee.nl

Fardau krijgt dansles

Het is gelukt, vanochtend vier fietsen gehuurd waarvan twee met kinderzitjes voor elk 20.000 roepia per dag, dat is 1, 70 Euro. Ze meteen uitgeprobeerd, we komen vanuit het noorden Ubud in en als we de main street rechtsaf inslaan komen we vrij snel daarna Lotus tegen aan de rechterkant. Nadat we een riviertje over zijn gestoken gingen we linksaf, de drukte uit. Na een aantal stops, gekeken naar een hangmat en gezocht naar een internetverbinding met koffie kwamen we rond de middag een heel leuk tentje tegen, helemaal van Bamboe gemaakt. Balinezen zijn heel creatief met bamboe. Daar het weblog bijgewerkt en een lunch gehad, het was er de tijd voor. We vertrokken weer om 12:30 en hadden nog een uur de tijd om thuis te komen, Fardau haar dansles was om 13:30. Na een paar keer linksaf te slaan kwamen we uit bij Monkey forrest, apen dus. Langs het bos gefietste en zo kwamen we in Ubud uit in Monkeystreet bij het begin van Monkey forrest. Vanaf daar was het een mooi glooiende klim naar onze villa. Eerst een heel stuk door Ubud (eenrichtingverkeer, dus geen tegenliggers en dat was erg handig) en bij main street aangekomen konden we min of meer recht oversteken om de klim naar boven te vervolgen. Onderweg een paar keer van de fietst gestapt omdat het te steil was, maar na de lunch stop konden we zonder afstappen door fietsen. Wat later ben ik met Jesse Ubud weer in gefietst, Folkert zijn fiets geruild voor een betere en boodschappen gedaan.

Fardau heeft met plezier gedanst. Ze vond het wel wat eng maar eenmaal aan het dansen ging het prima. Je kon wel zien dat zij voor het eerst mee deed en dat de rest van de meisjes al aardig wat lessen hebben gehad. Silke liep eerst wel vol bravoure naar de dansles maar heeft geen stap mee gedaan. Zij heeft veilig vanaf de Bala Bale het dansen bekeken. Na wat losdansen gingen de jongste meisjes een Balinese dans oefenen en deed Fardau mee. Dat was behoorlijk lastig voor haar, ze moest naar de voetbewegingen en het handengezwaai kijken en dan nadoen. Dat lukte dus lang niet altijd maar ze deed goed haar best. Ik had die dans opgenomen en heb de opname aan de meisjes laten zien, daar zag Fardau dat zij nog veel heeft te leren en dat vond ze niet zo leuk. Filmpje maar gauw uitgezet. Daarna gingen de oudere meisjes oefenen en de jongens en was de les voor Fardau afgelopen.

Voor ons huis zijn ze bezig een tempel te bouwen, een project dat 4 maanden duurt. Nu lijkt dat lang en verwacht je dus ook een behoorlijk complex mar dat valt tegen. Het opperen is hier een eitje in vergelijking met het beulswerk dat ik bij de boerderij gewend ben. De stenen die ze gebruiken zijn licht en zacht (het brokkelt zo af), het flexen gaat hier dan ook een stuk rustiger.

Gisteravond hebben we bezoek gehad van het Canadees stel. Dat was erg gezellig en we hebben weer lekker gegeten. De meisjes hebben vooruit gegeten, de aardappelpuree uit Nederland ging er in als ketenlapper. De man is kinderboekenschrijver en kon er leuk over vertellen.

Groeten Jan

susan

nee hoor we hebben geen plannen om weer met een boot te gaan
hier lekker fietsen, is trouwens best zwaar met veel heuvels en dalingen en t is inderdaad lekker dat t niet te warm is
maar wel leuk, we rusten nu bij een klein eettentje en de kinderen zijn nu allemaal bezig met de mensen hier om offeringen te vouwen en nieten
hiervoor gestopt bij een gamelan oefening, mochten ze ook even zelf proberen
verder lekker zwemmen, naar een dansvoorstelling, we willen nog naar een massage en vanavond gaan we in ubud eten
donderdag vliegen we naar bangkok
liefs susan

Lianne

Gog, wat klinkt dat allemaal toch goed! Het einde van jullie reis is inmiddels in zicht berijp ik, en ik geloof dat jullie terug kunnen kijken op een heel goed avontuur. Het valt niet altijd mee, het reizen met kinderen, maar jullie bewijzen dat het zeker mogelijk is met hier en daar een aanpassing. Zo hebben wij dat ook altijd ervaren. In Indonesië waren wij nog nooit, maar dat Bali en Lombok trekt ons ook wel. Als het zover is zal ik je vragen naar de leukste accomodaties. Ik ga zometeen beginnen met ons fotomateriaal van Afrika. Ik wil weer zo'n prachtig album maken, met grote luxe glimmende bladen. ik ben er van overtuigd dat het heel mooi gaat worden, maar niet aan kan geven hoe zwaar het reizen in west-Afrika wel was.......Volgende keer weer lekker naar Azië! Ik wens jullie een heerlijk relaxed besluit van jullie vakantie. Blijven jullie in Bangkok nu? Dan zeker ook naar het koninklijk paleis met de kinderen, die kijken hun ogen uit bij het zien van zoveel bling bling daar! Echt fantastisch! Heel veel plezier nog, en we mailen wel weer!
Liefs, Lianne

elske

Mooi verhaal van Jan. Als je zo naar de fotos kijkt, van de rijstvelden, dan lijkt het heel vlak en zeker niet stijl.
Zo te zien is het weer niet heel warm, klopt dat?
Een koopje die fietsen te huren!
Het dansen van Fardau kunnen we hier nog wel op video zien. Natuurlijk is het erg moeilijk, het dansen en de taal.
Kunnen jullie me nog laten weten hoe laat jullie zaterdag aankomen. Arie heeft vanochtend de auto gestart en die doet het prima.
Tot morgen liefs Arie en elske

rika

Zo ik heb het verhaal weer gelezen, op zondagmiddag met regen, het is hier elke dag regen soms even mooi en dan denkje ,ik fiets naar de stad en gaat het weer regenen. (Kunnen jullie niet iets van het mooie weer meenemen naar hier).Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben een fiets huren kost toch ook niets vergeleken met hier. NOg een fijne vakantie verder en tot gauw.Groeten uit deventer