vanheshutten.reismee.nl

Eten in Mali, Bangkok

Het is nu 2 september en formeel vertrekken we morgen, hoewel het aanvoelt als vandaag. Ons vliegtuig verlaat om 01:30 uur Bangkok, dat is vandaag om 20:30 uur NL-tijd. We zijn dan om 05:45 in Cairo (dat is dan de plaatselijke tijd in Egypte en volgens mij zit Egypte in dezelfde tijdzone als Nederland). Om 10:00 uur vliegen we dan verder en landen om 15:00 uur in Amsterdam. Vervolgens het op één na laatste stukje van de reis, naar Joure waar we dan lekker gaan eten Dan zullen we zien wie van ons twee wakker genoeg is om het laatste stukje naar huis te rijden. Onze verdere vluchtgegevens zijn Egypt air vlucht MS961 vanaf Bangkok en MS757 naar Amsterdam. Tot op heden hadden we altijd 9 stuks bagage maar na de inkopen in Ubud hebben we een tas extra nodig en zitten we op tien. Het paste gisteren dus allemaal in een gewone taxi met een gastank. Dat moet dan helemaal een eitje zijn om de Dacia in te pakken. (na tien minuten ons zessen opgepropt zitten op 1 achterbank met nog een tas met lange maskers erbij, hadden we het wel al HELEMAAL gehad, maar goed)

Gisteravond na kort overleg uit eten gegaan. De jongens hadden tv gekeken en de meiden hadden al weer in het zwembad gelegen. Even douchen en een hapje om de kamer bestelt en daarna weg. Iedereen raad aan om niet in het restaurant van Pantip Suite te gaan eten (maar de loempiaatjes en sateetjes waren heerlijk) , vooral omdat in dezelfde straat een van de betere restaurants van Bangkok staat. Het is natuurlijk zonde om die links te laten liggen, het was deze keer zelfs beter dan de vorige keer. En het is ook leuk om ergens terug te komen. We werden bediend door dezelfde jongen die ons zes weken geleden ook had geholpen en hij herkende ons, hij wist dat wij op Bali waren geweest. Van hem kregen we ook te horen waar je prima kan winkelen en dat gaan we vandaag in ieder geval doen. Ook staat er nog een fietstocht op het programma dat lijkt mij wel ontspannen maar ik geloof dat Jesse daar anders over denkt. Ik heb ook wel een beeld bij wat de kinderen vanmiddag willen gaan doen als we tegen die tijd een I-pad hebben gekocht. Misschien gaan we dus fietsen, ik zie een druilerige dag aankomen en of we zin hebben om nat te regenen?

Deze dag Bangkok hebben we gedaan omdat als we in een keer van Denpasar via Bangkok en Cairo zouden gaan vliegen we ruim 12 uur in Bangkok moesten ‘wachten' op de volgende vlucht. Dat doen we nu dus eigenlijk ook alleen wachten we 36 uur en tijd genoeg om nog een beetje van Bangkok te zien. Teveel Bangkok zagen we ook weer niet zitten met de kids. Dit hotel is wel heerlijk hoor, heel erg ruim, niet gehorig, heerlijke bedden, echt mega groot, volgens mij is die van ons wel drie meter breed en ook een hele ruime woonkamer en keuken. En een heel groot bad, twee eigenlijk, daar zijn we gisteravond later nog lekker even in geweest.

Het is nu kwart voor negen hier (een uur vroeger dan in bali, dus voor ons eigenlijk kwart voor tien), Jan is nog even gaan liggen en de kids kijken een cartoon. We gaan zo ontbijten en ons plan trekken. We hebben vandaag in ieder geval deze kamer nog, want we hebben een nacht extra geboekt, dat leek ons wel zo fijn, want we hoeven pas half elf of zo vanavond naar het vliegveld.

Nog even de vluchtgegevens:

MS 961 03SEP Bangkok- Cairo 0150- 0600

MS 757 03SEP Cairo- amsterdam 1000 1500

We komen dus om drie uur aan in Amsterdam

(Els we hebben jouw sms en wel gehad, maar terug sms en lukt kennelijk weer niet)

rika

Goede reis en we komen gauw eens en keer langs om de verhalen van jullie te horen groejes Rika

arie en elske

Mooi bericht vanmorgen. Jullie kunnen nog even lekker uitrusten want het is me wel een lange reis. Onze tijd vanavond half 9 vertrekken en morgen 3 uur aankomen.
Voor je thuis bent is het alweer half 9 in de avond geweest. Ik hoop dat de telefoon het nu wel doet.
We gaan teletekst volgen en dan zien we wel of alles op tijd gaat. We zorgen voor lekkere Hollandse kost want dat lijkt ons na alle Aziatisch eten wel weer lekker. Maak er nog een mooie dag van en dan zien we elkaar morgen. Het weer is prima morgen, warm!!!
Arie gaat voor de aankomsthal staan met de auto.
Tot morgen en goede vluchten!!
Liefs Arie en Elske