vanheshutten.reismee.nl

Dinsdag 24 juli Chiangmai

Gisteravond hebben we heerlijk gegeten bij een luxe restaurant hier dichtbij, net over de brug. We zaten er ook heel fijn. Het was wel even lastig met bestellen, maar uiteindelijk heeft iedereen heerlijk gegeten. Fardau zat tegenover mij, en die werd superrelaxed van de muziek die ze draaien, beetje thaise meditatiemuziek. Ze viel gewoon al etend in slaap! Heel grappig om te zien. De jongens zijn later op zoek geweest om deze muziek te downloaden. Fardau was overdag nl erg druk, dus dat leek hun wel wat, een middeltje om Fardau in de relaxmodus te krijgen. Is nog niet gelukt, het downloaden. We lagen allemaal al vroeg in bed, tussen acht en negen. We hebben twee huisjes naast elkaar, de meiden liggen bij ons. Iedereen sliep al snel en met moeite zijn we allemaal net voor tienen wakker geworden. Op naar het ontbijt, dat was prima. We zijn allemaal nog wel wat sloom, maar al een stuk fitter dan gisteren. Super mooi te zien ook, hoe snel de kinderen zich thuis voelen en het naar de zin hebben, ondanks de regen.
Het hotel heeft voor ons een taxi geregeld naar een artistiek centrumpje hier in de buurt. Daar hebben de kinderen op hun meegebrachte t shirts hele mooie draken, olifanten en vlinders laten schilderen. Super mooi geworden. Weer met de taxi terug. Jammer genoeg regent het erg veel vandaag, het is wel lekker warm. Op zich niet raar dat het hier regent, het is hier namelijk eg groen en dat kan feitelijk alleen maar als er ook veel vocht is, dus regen. Nu blijkt het dezer dagen wel bar en boos te zijn. Het regenseizoen, waar we nu in zitten, betekent regen als het donker is en twee stevige buien van elk een half uur in de middag, de rest van de dag kurkdroog. Het schijnt dat er een cycloon is geweest en nu zitten wij in de depressie wat twee dagen duurt, dus morgen nog wat naweeën en dan het nomale patroon. Daar ga ik dan maar van uit. Als deze wijsheid hebben we geleerd van Etienne, de Belg die onze fietstocht heeft geregeld. Deze keer een echte Belg, een hele verbetering vergeleken met vorig jaar.
De kinderen zijn na het t shirt schilderen meteen gaan zwemmen. Jan en ik zijn naar een grote luxe supermarkt vlakbij gelopen voor wat boodschappen. Lekker bruin brood, ham, boter, yoghurt, sap en fruit. Dat was rond drie uur, tijdens de eerste stevige regenbui, dat patroon gaat dus ook tijdens de depressie door. Een pakje hagelslag hebben we mee genomen van huis. Bij het huisje hebben we allemaal heerlijk gegeten, dat ging er super goed in. Nu liggen de kids al weer in het zwembad en Jan is bezig om de net nieuwe handpresso van Robert, die de koffer gelukkig wel heeft gehaald, onder de knie te krijgen. Gaat vast lukken, we hebben ook een reismelkklopper mee!
Om zes uur worden we opgehaald door click and travel en gaan we fietsen meten en passen en verder horen hoe alles gaat met fietsen. Hopelijk is het morgen wel droger! Dat was dus bij de Belg met zijn regenwijsheid. Hij haalt ons morgen om 9 uur op en brengt ons dan een eind weegs. Dat scheelt want dan is de regentocht niet zo lang. Dan blijven we twee nachten op dezelfde plek vooraleer we dagelijks twee tot drie uur gaan fietsen

arie en elske

Hallo moppies, dat was weer een heel mooi verhaal.
Jammer dat het zo regent, vooral op de fiets lijkt mij.
Misschien is het vandaag beter.
Hier is het prachtig weer, warm en zonnig.
Veel plezier op de fiets. Jullie zullen vandaag wel weer wat fitter zijn.
Groetjes uit Joure