vanheshutten.reismee.nl

woensdag, 25 juli 2012, fietsen in noord thailand

Het harde wennen aan de tijdzone is begonnen. Vannacht konden we de slaap maar lastig vatten, zes uur in de avond NL tijd. Maar goed, de wekker stond wel klaar om af te gaan om 7:30 lokale tijd. We hebben wel wat uren geslapen maar het hield niet over. De kinderen hebben wel goed geslapen, op Jesse na, die was ook lang wakker gebleven. Op tijd er uit omdat Etienne ons om kwart voor negen kwam ophalen voor de eerste dag op de fiets. Gisteravond tot laat bezig geweest met inpakken, het is zo waar gelukt om spullen in zes Ortlieb tassen van 20 liter te krijgen. Veel meer dan alles dubbel qua kleren is ruim voldoende, zo weet ik nog van mijn Rusland reis.

Eerst werden we de stad uit gebracht naar het eerste knooppunt, Etienne heeft een ingenieus systeem van knooppunten rond Chiang Mai uitgedacht. We fietsen op zijn aanwijzingen van knooppunt naar knooppunt. De routebeschrijving gaat van knooppunt naar knooppunt en naast aanwijzingen van links- en rechtsaf staat de afstand waarop de afslag daar is. Erg veel kan er dan ook niet mis gaan, helemaal briljant is het feit dat je bij elk knooppunt de afstandteller weer op nul moet zetten, dus wat afwijkingen worden zo weggepoetst.

De weervoorspelling van weeronline was perfect, geen regen wel lekker veel wolken zodat de zon niet al te hard op de tere blanke huid in kan branden. Toch waarde ik onder de douche een mooie wielrentan op mijn bovenarm. Het fietsen ging heel goed, voor Fardau hebben we een aanhangfiets en Silke zit in een karretje achter mij (Jan). Het eerste stuk zat Fardau op de fiets achter Susan in één en al klaagzang, ze was moe. Silke wou heel graag fietsen, dat vroeg ze om de kilometer, dus bij de eerste stop gewisseld van dames. Dat ging een stuk beter, na een paar kilometer was Fardau in dromenland verdwenen. Na de tuk en een vermoeide Silke die wel weer wou uitrusten mocht Fardau weer op de fiets. Nu had ze de spirit goed te pakken en dat hielp Susan in het opeens glooiende landschap. Na een stukje klimmen kwamen we aan in weer een paradijs op aard. Zwemspullen aan en BOMMETEJE!

Een perfecte dag, dat hadden we niet gedacht na gisteren. Heerlijk gefietst, en rond 1 uur kwamen we aan in Baan rail anne, Bram en Ingrid, inderdaad heel goed vertoeven hier! De kids vonden het jammer dat we hier maar 2 nachten blijven en niet een week. Meteen het zwembad in met ons allen, vervolgens wat gelunched, daar waren we wel aan toe na het harde werken op de fiets. Voor de kinderen werd speciaal toast met gebakken ham gemaakt, wij hadden heerlijk thais eten. Na het eten ben ik, Susan meer dan een uur heerlijk buiten op een bedje gemasseerd, Goed voor de spieren en super ontspannend, op de achtergrond wat junglegeluiden en spelende kinderen, viel steeds in slaap. Heerlijk. De meisjes zijn ook even gemasseerd en Folkert een half uur of zo. Rond vier uur kwam een andere nederlandse familie met twee kinderen ook op de fiets aan. De kinderen hebben lekker gespeeld in het zwembad. Om zeven uur zijn we gaan eten, was heerlijk. Erna een spelletje UNO en nu liggen de meisjes op bed, de jongens zitten met de andere kinderen bij t zwembad te chillen en Jan en ik zitten op t balkon, te lezen, schrijven en te luisteren naar de krekels en kikkers. Morgen weer zo´n dag?

Jannie Koster

Hoi allemaal,

Geweldig zeg wat jullie weer meemaken! Dank voor jullie prachtige verhalen. Hele fijne vakantie!!

Groeten, Jannie.

Pake en beppe

Hallo poppies, mooi verhaal van de fietstocht gisteren.
Gelukkkig maar dat het niet regende.
De meisjes zullen lekker geslapen hebben.
Hebben jullie het ook warm? Hier is het warm en morgen wordt het heet. Daarna afkoeling.
Liefs Arie en elske

henny lanting

He Fardau en familie

vanmorgen er even echt voor gaan zitten weer alle berichten te lezen. wat een leuke verhalen. En wat fijn hè Fardau dat je ook lekker kunt zwemmen na zo`n lange dag fietsen. En begint het eten al wat te smaken. Het lijkt mij verrukkelijk. Lieve Fardau, tot de volgende keer. Doe jue de groeten aan je familie?
lieve groet Henny

Fardau

Lieve Henny

dag juf henny
Ik vind het eten erg lekker .
Ik heb het erg naar mijn zin.
Vertel jij ook nog wat jij hebt gedaan ?
Dat zou ik leuk vinden om te horen .
Ik zou je erg missen, en nog een fijne vakantie
lieve groet Fardau