vanheshutten.reismee.nl

Folkert, Susan en Silke nemen een rustdag

We zijn weer over maar een eenvoudige koersdag was het geenszins. Bloedheet, brandende zon een en bezoek aan een hotspring van zegge 50 graden, veel te warm om uberhaupt maar aan te denken om er in de buurt van te komen laat staan plaats te nemen in het bubbelbad. Het zwembad bij het hotel naast de hotspring was voor de gasten, wij mochten er niet in, het no comprendo hielp niet. Vandaag weer een vergissing met het kaartlezen, deze keer leverde dat een klim van 2e categorie op, maar na 4 km wist ik zeker dat we fout zaten en konden we de steven 180 graden draaien en de afdaling in zetten. Dat was wel even heel lekker, elk nadeel heb zijn voordeel. Overigens vertrokken we met een zwaar gehalveerd peloton. Gisteren voelde Folkert zich niet al te fit en in de avonduren werd het er niet beter op, zweten en koortsig. Vanmorgen de knoop doorgehakt en Folkert en Susan zouden met de auto naar de volgende lodge worden gebracht. Een rustdag die wonderen moet verrichten en het lijkt er op dat dit ook het geval is. Nadat dat geregeld was gingen we met vier op pad en zo bleek al rap met ons een lekke band, omkeren en lappen wat niet ging want het lek zat bij het ventiel van de binnenband van de fietskar. Helaas geen reserveband mee voor die banden en dus kon Silke ook niet mee. Jan, Jesse en Fardau zijn gedrieën op pad gegaan. Jesse op de fiets van Susan met Fardau op de aanhangfiets. Dat ging lekker tot 30 Km daarna hebben Jan en Jesse gewisseld, Jesse zat er behoorlijk door en merkte toen het verschil tussen met en zonder aanhangfiets fietsen. Vlak na die wissel kwam dus de klim van 4 Km. Nadat we weer op koers lagen zijn we gestopt om bij te tanken met cola, ijs en red bull. Met de red bull in zijn lichaam kreeg Jesse weer vleugels, de suikers uit de cola hadden wat meer tijd nodig om op de plaats van bestemming te komen, maar daarna ging het kop over kop met Fardau die noest mee werkte.

Overigens, even een reactie op een sms bericht dat ik ontving. De eerste week was er een gezin met 1 kind in ons huis maar zij hebben een paar dagen bezoek gehad van de broer van de vrouw, die er met zijn gezin was. Dat kan, zolang er maar niet meer dan 8 mensen in ons huis zitten. Gisteren was de wisseling van de wacht en nu zitten er nieuwe gasten, voor zover ik weet twee gezinnen met kinderen. Mooi dat er zo op ons huis wordt gelet. Ik ga er vanuit dat Huguette mijn sms bericht heeft ontvangen, ik ben haar mail adres kwijt, althans hier zo niet bij me.

We zijn een paar uur verder en zitten aan de bar, ik zit tussen een Nederlander en een Zuid Afrikaan. Susan, Jesse en Folkert zijn in gesprek met de vrouw van de Nederlander waar ik naast zit. Ze wonen hier en hebben een internet bedrijf. De Zuid Afrikaan is eigenaar van de tent alhier. Een eindje verderop zit het gezin met de twee dochters waar Fardau en Silke steeds mee spelen en Silke zit bij Tatum op schoot. En Fardau heeft een levende knuffelhond gevonden waar ze mee rond loopt te knuffelen. De TV staat aan en wel op ESPN en de dameskoers is er op, maar ook de F1.
We hebben weer lekker gegeten, Susan en Jan Thais met een hete curry en de kinderen zijn aan de spaghetti. Fardau heeft vanmiddag patat gehad maar ook een stuk kip, Thai style. Hoe jonger de kinderen hoe heter ze het eten ervaren. We zijn wel blij dat er patat en spaghetti op het menu staat en zo af en toe eten ze kip mee, de niet zo hete variant. Om een mij niet geheel duidelijk reden zijn ze hier door de springrolls heen, ik hoor nu al voor de tweede keer vandaag dat er geen springrolls zijn.

Morgen een verhaal van Susan en fardau

Betty van der Veen

Ha travelers!

Wat heerlijk om op deze manier mee te lev/zen met jullie nieuwe reisavonturen. We kennen het gebied enigszins van jaren geleden; wij hebben de omgeving destijds per scooter en wandelend (3 dagen) verkend. Maar op de fiets, dat is best afzien als ik het zo lees. We hopen dat Folkert snel opknapt. En wat knap van Jesse dat hij zo'n eind met zijn zusje heeft gefietst.
Natuurlijk zijn we stinkend jaloers, maar wij gaan morgen met de klapkar op weg voor 3 weken Corsica. Ook niet gek natuurlijk.

Heel veel plezier de komende 5!!! weken en tot kijk.

Groet'n van Betty, Hugo, Jochem en Meike