vanheshutten.reismee.nl

Maandag 30 juli, weer fietsen met z'n zessen

Na een erg gezellige avond bij Baan Pong, waarbij we leuke gesprekken hebben gevoerd met de nederlanders, thaien en een zuid afrikaan hebben we lekker geslapen. Wel vrij vroeg wakker, want het was warm. Folkert sliep tot half negen en zag er weer een stuk beter uit. Lekker ontbeten, eens wat anders dan gebakken ei met bacon, nu fruit met yoghurt, cornflakes, fruit, bruin brood met kaas en ham, sap en een capochino. Jan was zijn telefoon kwijt, dat koste nog even tijd om te zoeken, en er moest toch een vrouw aan te pas komen, want alle mannen hadden al boven bij t bed gekeken en daar lag ie niet! Toch wel....
Het mooie van vandaag was dat we weer met ons zessen op de fiets op pad gingen. Silke begon nu achter mij, want die vond dat ze nog wat had in te halen. Vrolijk zingend zat ze achterop en het fietsen gaat ook veel beter, vooral als er een paar blaffende honden zijn, dan geeft ze echt gas en fietsen wij iedereen als een speer voorbij! We hebben afscheid genomen van de andere nederlanders, die fietsen nog een dag langer en slapen vannacht ergens anders. Rond twaalf uur gestopt maar de markt waar wat te halen zou zijn, was of al dicht of moest nog opgebouwd worden, dat was ons niet duidelijk. In een supermarkt een ijsje en drinken gehaald en erna bij een thais restaurantje verse noedelsoep gegeten. De pauze heeft ons allen goed gedaan. Erna was het toch nog wel weer een heel eind, we zijn nog een paar x verkeerd gereden en hebben daardoor wel 50 kilometer gefietst.
Het was heet, veel zon en erbij voor het eerst vrij veel wind, ook tegen. Het landschap was weer heel gevarieerd, in het begin heuvels en meren, later door dorpjes en langs riviertjes. We vinden het een hele leuke manier om een land te leren kennen, je gaat echt van de gebaande paden af. Fardau heeft nog een tijd heerlijk geslapen in de fietskar en Silke hield goede moed en was erg vrolijk. Tussendoor heeft Fardau een paar x gefietst. Het fietsen viel Jesse zwaar vandaag, hij heeft last van zijn spieren in de bovenbenen, achter, maar hield kranig vol. Folkert is op de fiets van Jesse gegaan, zodat Jesse zonder bagage kon fietsen. De rustdag heeft Folkert super goed gedaan en mij eigenlijk ook wel. Na een korte stop zo'n 5 kilometer voor het eind, voor de energy shots, wat koekjes, pinda;s en een verse annanas waren we rond half vier ter plaatse.
Ook hier weer een heel mooi plekje, aan de Ping rivier. We hebben een mooie familiekamer, met een aparte kamer voor de kinderen, die een heel groot vier persoonsmatras op de grond hebben. Buiten een balkon met heerlijke ligbedden en dikke kussens, met uitzicht op de rivier. Jan en ik zitten nu buiten, Silke slaapt al een uurtje en de andere drie liggen er net in en hebben de dikste lol. Vanmiddag hebben we gezwommen en gekanoed op de Ping rivier, die liggen hier nl om te gebruiken en dat was erg leuk! Vanavond lekker gegeten in het restaurant, de meiden hadden toast met jam en gekookt ei gevraagd en gekregen, dat wil zeggen ze kregen een toast sandwich met er tussen ei en jam, was niet helemaal de bedoeling maar ging er goed in! Erna een italiaans ijsje of capochino.
Vanavond vroeg slapen en dan morgen onze laatste dag fietsen. We vinden t super leuk, maar het is ook wel zwaar, dus het is ook wel weer fijn dat het morgen de laatste dag is. De kinderen zijn allemaal erg vrolijk, Folkert is heel blij dat hij weer fit is en Fardau heeft het dit jaar ontzettend naar haar zin, heel verschil met vorig jaar, toen had ze meer heimwee. Met Jesse en Silke gaat het ook prima.

groetjes van Susan

Jlzwiers@xs4all.nl

Hallo allemaal,
Tjonge dat klinkt allemaal erg goed. Leuk dat de kinderen zoveel verschillende dingen kunnen doen, zwemmen, fietsen, kanoën, spelen met andere kinderen en lekker eten.
Foto's zien er ook erg goed uit.
Groetjes,
Christel