vanheshutten.reismee.nl

De laatste dag van de zesdaagse

Vanmorgen kraaide de haan Silke al om zeven uur het hoogste woord, ik kon er uit om te voorkomen dat de rest wakker werd. Boek mee en Silke achter Buurman en Buurman die we nog van vorig jaar op de harde c-schijf hadden staan. Een uurtje later waren Fardau, Folkert en Susan er ook uit en zijn we naar het ontbijt gegaan, Jesse was nog in dromenland. Tijdens het ontbijt gesproken met de eigenaresse van de Lodge en die vond het maar wat gek dat we nog ruim 40 kilometer voor de boeg hadden, down town Chiang Mai was 17 kilometer. Maar ja, wij kregen nog een ommetje voor de kiezen naar een houtbewerkers dorp, lastige keuze ommetje of niet. Jesse voelde zich niet fit, en zag op tegen een lange tocht, dus dat maakte de keus gemakkelijk. Naar Ciangmai fietsen zonder kaart en aanwijzingen leek nou niet al te lastig. We zaten langs de Ping river en daar moesten we ook bij zijn in Changmai, dus de aanwijzingen de aanwijzingen gelaten en de snelste weg naar Chiangmai ingeslagen. Gewoon de rivier volgen, wel nog even wat vocht tanken en dan even flink doortrappen en we waren er zo maar. Zowaar rond de lunch, Susan is naar de winkel gegaan om de lunch te kopen (brood met echte goudse kaas, ham en hagelslag), ik aan de slag met uitpakken en klaar maken voor morgen en de kinderen in het zwembad (Fardau en Silke) en uitgeteld op bed achter de laptop (Jesse en Folkert). Folkert is nu weer fanatiek met Hattrick bezig en Jesse heeft hier een team aangevraagd (FC Chiang Mai oid).

Na de lunch en het inleveren van de fietsen zijn we Chiang Mai ingetrokken, om toch ook iets te zien van het oude centrum en daarbij hadden we om 17:00 uur een afspraak met Green Bamboo Massage voor een massage van 1:30, een half uur voeten en een uur olie. Heeeerlijk. Fardau en Silke kregen elk een korte kuur, dat deed Silke goed, ze viel er bij in slaap. Daarna op een beetje aandringen van Folkert naar de Italiaan voor Pizza en Lasagne, daar had Folkert erg veel zin in. Al met al was het toen al weer rap kinderbedtijd en terwijl ik Silke en Fardau in slaap probeerde te krijgen, wat met Silke een behoorlijke klus was vanwege haar power nap bij de massage. Susan is met Folkert naar de avondmarkt gegaan op zoek naar koopjes, of eigenlijk een rugzak, dat is prima gelukt.

groeten van Jan

Lianne

Goh, na al dat fietsen is het nu misschien wel tijd om op de boot naar Laos te stappen? Of gingen jullie eerst naar Chiang Rai naar het Bamboo Nest nu.Was de week fietsen niet te zwaar voor jullie, of viel het toch wel mee?
Ik kijk elke dag weer uit naar jullie nieuwe verhaal met of zonder foto's!
Spanje was ook leuk maar wel anders, echt een "compromis-vakantie"voor de pubers.
Volgend jaar zeker weten weer naar Azië hoor.

Veel reisplezier nog!