vanheshutten.reismee.nl

Boottocht

De boottocht

Hoi allemaal we zijn nu in luang prabang en we hebben net twee bootdagen achter de rug de eerst dag ging de eerste 3 uur gewoon lekker liggen te relaxen en toen vond ik mijn vakantie boek (het boek dat ik had uit gekozen voor de vakantie om te lezen en daar ben ik de rest van de dag mee bezig geweest en toen was ik op ongeveer een derde van het boek die dag daar na heb ik het hele boek uitgelezen het boek was harry potter en de gevangenen van azkaban 330 pagina's en dat heb ik in 2 dagen uitgelezen ! Nu zitten we een beetje te chillen in het hotel we hebben net lekker gegeten en ik ga nu slapen.

Het slapen

Vandaag ging het slapen echter bijna niet want we zitten aan een rivier. En tegenover de rivier was een of ander feest aan de gang en ze hadden hele harde muziek dus dat was niet zo'n succes maar vanochtend werden we allemaal lekker wakker en hadden we een goed lekker ontbijt. En vanwege het muziek gaan we nu naar een ander hotel, want we waren hier om uit te rusten maar met die herrie kan je niet slapen s nachts dus was het niet echt relaxen de eerste nacht. Dat was mijn verhaal misschien morgen nog een verhaaltje!

Groeten van jesse

Tja, de boottocht, gezellig was die in ieder geval. Maar het voldeed niet aan de hooggespannen verwachtingen die wij er van hadden. De lat lag dan ook hoog vanwege het volgende dat we lazen op internet: hoe verder je vaart, hoe steiler, rostachtiger en groener de oevers worden. Uiteindelijk vaar je midden door jungle. Zelfs na vijf uur varen heb je nog steeds geen genoeg van het uitzicht. Op de hellingen zie je zo nu en dan kleine dorpjes langs rijstvelden. Olifanten die met boomstammen slepen of een mysterieuze tempels doemen op middenin het bos.
Die mysterieuze tempels zijn een mysterie gebleven een ook olifanten met boomstammen is iets van lang vervlogen tijd. Vanwege de ontbossing zijn ze nu druk aan het herplanten en wordt er niet tot nauwelijks gekapt. Herplanten gaat dan wel met teak, dat lijkt dan wat meer op plantages dan jungle.Nu zaten wij ook ruim langer dan vijf uur op de boot, want twee dagen en het was echt wel mooi, en daarnaast ook heel relaxed, een fijne manier van reizen vonden we allemaal. We zijn beide dagen een keer van de boot gegaan om een dorp binnen te wandelen, maar met bergdorpen is het toch wel zo als je er een paar gezien hebt dan beginnen ze toch wel erg op elkaar te lijken. Ook als toerist wen je aan het idee dat je aan het aapjes kijken bent, de aapjes bestuderen ons namelijk ook met grote belangstelling en we zijn al weer meerdere keren op de gevoelige plaat vastgelegd, vooral Silke en Fardau.

Het laatste uur van de boottocht van meerdere mensen gehoord dat ze het leuk vonden en een mooie manier van reizen voor de verandering MAAR ook wel blij dat het voorbij is en dat gevoel heb ik er ook wel een beetje bij.

GroetenJan

Lianne

Heerlijk, jullie zijn dus aangekomen in Luang Prabang! Er is wel veel veranderd in 5 jaar! In Pak Beng hadden ze in 2007 nog never nooit van wifi gehoord, wij sliepen trouwens wel in Phetsokxai toen, en vonden het een prima hotel!
Nu dus lekker gaan genieten van Luang Prabang, meer een groot dorp dan een stad!Zit de Joma bakery er nog daar kan je heerlijk lunchen. Ons guesthouse zat daar vlakbij in een van de straatjes van Wat That. Waar zitten jullie nu dan?? Ja, een karaoke bar tegenover je deur is minder geslaagd, dus ik zou ook de gok nemen en verkassen.
Veel plezier nog daar!
Bij Lao Red Cross hebben ze heerlijke massages en je steunt meteen een goed doel.