vanheshutten.reismee.nl

Kuang Si watervallen

Gisteren allemaal weer een beetje bijgekomen van het gereis en slechte nachtrust. We hebben nu een tv en hebben daardoor wat olympische spelen kunnen kijken. Dat vinden vooral Jan en Folkert erg fijn. Ik lag gisteren al om acht uur te slapen, bij het naar bed brengen van Silke viel ik in slaap en ben s nachts alleen een x wakker geweest om naar mijn eigen bed te gaan. Om half acht was ik wakker als eerste, bijna de klok rond, heerlijk, daar was ik wel aan toe. We hebben hier een veel ruimere kamer en airco, bij thongbay was geen airco en dat maakt het slapen toch wel veel fijner. Wij zijn dus erg blij met onze move. Om half negen zaten we aan t ontbijt wat prima was,

Erna zijn we met een tuk tuk naar de Kuang Si watervallen gegaan, Een ritje van een half uur. Het weer was gelukkig weer prima, droog en af en toe zon. We vonden het geweldig bij de watervallen, de mooiste waar we zijn geweest volgens de meesten. Je kan er heerlijk zwemmen en wat ook erg leuk is, slingeren aan lianen! Foto’s volgen! Fardau zwemt al erg goed en is ook stoer, ze wilde ook slingeren en heeft dat met hulp van haar broers gedaan. Zelfs Silke heeft een klein slingertje gemaakt. We konden geen genoeg krijgen van het zwemmen en spelen hier, maar moesten op den duur terug, we waren al een uur later dan afgesproken met de chauffeur. Die stond er gelukkig nog steeds, ze hebben speciaal voor al die wachtende chauffeurs een biljarttafel staan.

In Luang Prabang hebben we gelunched bij een klein marktje waar ze vers al je eten bereiden en voor ieder wat wils hebben, zoals fruitshakes, crepes voor de kids en heerlijke curries voor ons. Silke speelde met de lokale kinderen van het restaurant en werd dikke vrienden en Fardau volgde al snel. Rond drie uur waren we terug in het hotel en hebben we op de kamer wat gelezen, gespeeld etc. Jan en ik wilden met de meiden nog een rondje door Luang Prabang gaan fietsen, maar toen begon het regenen en toen zijn we blijven lezen. Morgen maar fietsen dan.

Rond half zeven zijn we naar de nachtmarkt gelopen en hebben daar wat spulletjes gekocht, t shirts voor de jongens, een ketting voor Fardau en een portemonnee voor Silke. Silke is hilarisch met kopen en afdingen, ze zegt overal waar ze misschien iets wil kopen: ‘how much’ en meteen onverbiddelijk ‘no’ erachter aan, waarbij ze meteen weg loopt als wij zeggen dat het te duur is. Bij het restaurant gedeelte van de nachtmarkt ons kostje bij elkaar gescharreld, dat moet je toch een x gedaan hebben, wij vonden het qua smaak niet echt een succes, dus niet voor herhaling vatbaar, wel een ervaring rijker. Erna bij ons geliefde stalletje een crepe en shake als toetje gehaald. De meiden waren weer ergens achter aan t spelen, dus moeilijk te vinden, toen we weg wilden. Nu ligt iedereen al een tijdje lekker te slapen en ik duik er nu ook in, het is hier bijna elf uur

Groetjes Susan

Jolanda

Hoi,
Even laten weten dat ik nog steeds meelees, wat een avonturen. Wat een ervaringen doet iedereen op, schitterend.
Vr.gr. Jolanda