vanheshutten.reismee.nl

Luang Nam Tha

DAGJE MUANG SING

De Laatste dag in muang sing verliep raar want eerst hadden we een lekkere massage en onder de massage moest ik heel nodig plassen en de masseur heel hard op mijn rug duwen en toen dacht ik hou ik dit wel vol ??!! (het is gelukt!) en daarna gingen we wandelen naar dorpjes het was niet echt leuk want we gaven aan een jongetje een ballon en alle kinderen kwamen op ons af stormen om te bedelen dus dat was minder leuk en verder liepen we de verkeerde weg terug en kwamen we uit tussen de rijst velden en dat zat vol met bloedzuigers (gelukkig zijn we er van af !) nu zitten we aan een tafel voor het avond eten DOEI ?
Misschien morgen nog een verhaaltje ???????XD

Groeten van jesse.


De laatste dag in muang sing
In de ochtend werd ik half 8 wakker gemaakt door jesse die foto probeerde te maken en daarna moest ik wel opstaan en lekker ontbijten en daarna gingen we naar een sauna en een spa maar het regende te hard dus we hadden geen stroom dus ook geen sauna maar we werden wel lekker gemasseerd maar ik jesse en jan moesten allemaal plassen dat was erg moeilijk maar het is gelukt

Groeten van Folkert

Nog een keer Muang Sing

Vanochtend begon erg regenachtig, dus bij t ontbijt besloten om de plannen te wijzigen: eerst met een tuk tuk naar het dorp en dan 's middags wandelen naar de dorpjes. Het regenende ontzettend hard en ook was de stroom uit gevallen, dus onze eerste stop in een restaurant met internet mislukte, omdat internet het niet deed, vanwege geen stroom. Dus lopend naar de herbal sauna en massage, perfect voor een regenachtige ochtend. Het was inmiddels zo hard gaan regenen dat wij daar ondanks onze regenponcho's doorweekt aankwamen, moet wel gezegd worden dat de kinderen voor we weg gingen buiten aan het spelen waren en ondanks de regen en ons advies om te schuilen door speelden. De sauna was verdwenen en ook al was die er zonder stroom geen sauna, maar we konden wel alle 6 gemasseerd worden. We kregen allemaal een handdoek om ons af te drogen en Fardau en Silke kregen droge kleren inclusief een vest en winterjas, die hadden het niet meer koud! De meiden worden hier als prinsessen behandeld! Eerst zijn de meisjes en ik gemasseerd, en Silke was weer de grote attractie, er kwamen steeds mensen kijken en lachen, foto's nemen of haar even masseren. Toen het me te gortig werd heb ik er wat van gezegd en toen ging t prima, ze lieten Silke met rust, ze viel er zelfs weer bij in slaap. Het was een heerlijke massage, met chinese invloeden, veel drukpunten. Na ons waren de mannen en gingen wij wat drinken. Hadden de jongens nog ‘sorry, finished' te horen gekregen toen ze warme chocomel wilden, toen de meiden er om vroegen, werd er speciaal uit het dorp chocomel gehaald, ik bedoel maar.... De meiden werden meegenomen naar de huis/slaapkamer en daar is hun haar mooi ingevlochten, erna kregen ze loempia's. Toen de mannen ook klaar waren hebben we onze poncho's weer aangetrokken en op zoek gegaan naar t internet cafe. Het was inmiddels al veel droger. Gelukkig mochten we de kleren van de meiden morgen terug brengen, want de jurken waren nog doorweekt. In t internet cafe konden we nu wel internetten, dus bezig met de blog, andere regelzaken, de jongens hebben spelletjes gedaan. Ondertussen een lunch besteld en gelunched en ze hadden best goede koffie, dus een paar bakjes, is hier best een zeldzaamheid nl. Toen we naar buiten liepen kwam juist ‘onze' tuktuk man er aan en die zei dat ie zo terug kwam om ons naar Adima guesthouse te brengen.

De regen was inmiddels gestopt en dus konden we aan de wandel gaan naar bergdorpjes. Die liggen hier op steenworp afstand en met een kaart in de hand kun je zelfstandig aan de wandel. In het eerste dorp dus ballonnen uitgedeeld, dat bleek een denkfout te zijn en we zijn er mee gestopt. Niet dat de dorpskinderen zich daar wat van aantrokken als rattenvangers van Hamelen liepen we met een schare kinderen achter ons aan het dorp uit. Waarschijnlijk hebben die ook instructies gekregen van hun ouders dat ze niet te ver het dorp uit mogen want op den duur liepen ze niet verder. In het volgende dorp werden we bedolven door verkopende oude dames en jonge meisjes die hun waar in onze handen duwden. Het how much van Silke werd niet eens begrepen. Ik verstond een 0 te weinig en vond het wel een prima vraagprijs dus gaf haar het bedrag, nee nee neeen dat was te weinig. Nu kreeg ik wel door hoe we konden communiceren, nml geld laten zien. Bij het briefjes van 50.000 gingen er twee vingers in de lucht, de vraagprijs was dus 100.000 dat had ik dus niet goed begrepen. Susan nam het handelen over en na wat veel heen en weer gepraat en geven en teruggeven van geld werd de deal ten langen leste besloten, het onverbiddelijk weglopen gaf de doorslag om toch maar akkoord te gaan met Susan haar laatste bod. Tijdens het onderhandelen werd Folkert gebeten door een bloedzuiger en zagen we er ook één kruipen, eigenlijk best wel tijd om weg te gaan. Folkert wou ook erg graag naar de ‘tent'. Vanaf dat moment ging er veel mis en weinig goed. Verkeerd gelopen zodat we in de rijstvelden kwamen wat uiteindelijk dood liep, Fardau gleed wel drie keer uit en kwam in de rijst te liggen, Jesse en Folkert verloren alle twee een schoen die dan ook meteen wegzakte in de blubber, ik kon ze na enig zoeken wel weer terug vinden, het hielp dat ik precies wist waar de schoen was verdwenen anders was het schier onmogelijk iets terug te vinden. Het humeur van Susan werd er per stap niet beter op. Silke liet zich niet uit het veld slaan en ik had geluk omdat ik bergschoenen aan had en dus wat makkelijker kon lopen dan de rest. Bij thuiskomst de schade op genomen, Folkert was dus flink te grazen genomen maar ook Fardau had een lelijke beet opgelopen. Ik had er nota bene één op mijn ellenboog zitten. We zien nu wel af van een homestay en verdere bergdorp bezoeken zijn ook van de agenda geschrapt. We hebben al erg veel bergvolkeren en rijstvelden gezien, heel mooi, maar genoeg is genoeg!!

Groeten Jan en Susan

Reacties

Reacties

elske en arie

Tjonge tjonge dat was me de dag wel zeg.
Soms valt het mee en soms tegen.
Voorzichtig maar met die bloedzuigers.
Lekker uitrusten en dan op de terugweg denk ik.
Jullie hebben al heel veel gezien.
Groet uit Joure

susan

leuk dat jullie zo vaak een berichtje op de weblog zetten
we zijn nu in luang namtha en gaan morgen naar een fijn guesthouse van een nederlander in chiangrai, met zwembad, lekker een paar dagen bijkomen, zijn we wel aan toe
700.000 kip is 70 euro
groet uit laos, van susan en co

Gert en jet

Superleuk om te volgen wat jullie doen. We zijn trouwe lezers... Veel plezier in thailand! Groetjes van ons allemaal. Gert, jet ,freek en marieke.

pake en beppe

Hallo poppies, jullie zijn al weer in Thailand.
Kan Fardau ons straks ook kookles geven, dat lijkt ons heel lekker eten. Ze heeft de recepten lees ik.
Silke zal wel moe zijn, mooi dat ze zo lekker kan slapen.
Jullie hebben dit jaar wel meer regen lees ik. Hier is het bloed heet wel 35 graden dit weekend.
De jongens vermaken zich met de iphone en ipad.
Ik zal zo wat schrijven via de app.
Goede reis met de nachttrein en boot en tot morgen
Groetjes van ons alle 2.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!