vanheshutten.reismee.nl

Auto, vliegtuig, minivan, nachttrein, bus, boot en 4WD

Vanmiddag vertrok om 14:00 uur ons vliegtuig van Chiang Rai naar Bangkok, we waren mooi op tijd op het vliegveld na weer eens de koffers te hebben ingepakt, ook de grote reiskoffer met souvenirs ed die we achter hebben laten bij Pantip Suite hotel in Bangkok en die tijdens onze tocht door Laos bij Nok lag in een Bamboo Nest. Koffers ingecheckt en toen wat eten, we hadden het eten van gisteren mee gekregen in zakjes en dat kwam nu mooi van pas. Fardau moest even naar de WC en ik liep met haar mee, daar hoorde ik een meisjes NL praten, maar verder geen acht op geslagen, terug van de WC was de papa van het meisje ten tonele verschenen en die leek verassend veel op Klaas, sterker nog het was Klaas, Els zat op de WC en kwam er zo aan. Wat een toeval, ze waren ook op weg naar Bangkok en ze hadden de rij stoelen voor ons, ongelofelijk. De vier meisjes hebben heel leuk met elkaar gespeeld en het was erg gezellig om zo onverwachts samen op te reizen, al was het van korte duur. We hebben nog wel geprobeerd een eet afspraak te maken in Bangkok, maar de regen, de zaterdagavondspits, weinig tijd (onze trein vertrok al om 19:30) en het ophalen (de snorkeltas stond nog in Bangkok) en brengen van koffers (Pantipe suite) maakte dat dat niet lukte. Op het treinstation na enige moeite een eettent gevonden waar we de menu kaart konden lezen en daar gegeten terwijl Susan en Jesse naar de 7-eleven zijn geweest om boodschap te halen voor de treinreis van 12 uur en ontbijt.

We zaten in een Nederlandse enclave van de trein, de meisjes voelden zich meteen op hun gemak en kletsen met iedereen honderduit. Al vrij snel na ons vertrek kwam de coupe bediende al rap langs om de bedden op te maken, de jongens hebben hun bed op laten maken en gingen boven chillen, omdat we Silke er in wouden hebben mocht haar bed ook worden opgemaakt maar wij wouden er nog niet in, dat was ok, tot op zekere hoogte. Nadat al bedden waren opgemaakt kwam de man weer langs om onze bedden klaar te maken, het was slechts 21:00 uur en wij hadden nog geen zin in slapen, edoch de man was onverbiddelijk hij moest per se nu ons bed opmaken. Tegenspraak werd niet geduld. Later zag ik waarom hij klaar wou zijn, hij mocht nu zijn pakkie uittrekken en in zijn vrijetijd kleren rondlopen. Ten langen leste zijn wij zo rond een uur of 22:00 ook maar de lakenstraat opgezocht. Een redelijk goede nachtrust, ondanks dat Silke om 4 uur kwam vragen waar Memmie was. Ik had haar bij Fardau in bed gelegd en ze wou weer in haar ‘eigen' bed boven Susan. Dat heeft ze een uur geslapen om vervolgens bij Susan in bed te kruipen. Zelf ben ik er om 24:00 ook nog even uit geweest, normaal laten we de meisjes 's avonds nog een keer plassen maar in de nachttrein had ik geen zin in de heisa. In plaats daarvan hun onderbroekjes uit getrokken, zodat er voor het geval van een nachtelijk ongelukje de onderbroeken droog zouden blijven en ik die niet moet opzoeken, daar had ik echt geen zin in. Susan is nog wakker geworden van de stop om 5:00 uur, toen gingen er heel veel uit in Chumpon om vandaar om 7 uur een boot naar Koh Pragan te pakken.
De bootreis verliep probleemloos en was erg gezellig, in de bus naar de boot waren we in gesprek gekomen met een nederlands echtpaar die met vier dochters aan het reizen zijn in de leeftijd van onze kinderen. Voor de meisjes waren leuk met elkaar aan het spelen in de bus en later op de boot. Grappige was dat de vrouw ons verhalen al had gelezen op de website. www.verrereizenmetkinderen.nl , Klaas en Els copieren daar onze weblog heen. Ze waren erg jaloers dat wij zes weken de tijd hebben om rond te kijken.

Na al met al 26 uur reizen waren we om 14:00 uur op de plaats van bestemming, die 26 uur zijn wel omgevlogen en totaal niet het gevoel dat het zo lang is geweest. We zitten nu in een huisje op steenworp afstand van een baai waar prima in is te zwemmen alleen voor snorkelen moeten we een paar baaien verderop zijn. Later in de week de boel hier maar eens verkennen, vandaag vooral verder rust. Internet staat hier op de bon, het is er wel maar per dag betaal je ruim 4 euro, dat betekent dus geen dagelijks internet voor ons.

GroetenJan en susan