vanheshutten.reismee.nl

Weer een dagje aan het strand, maar met verplaatsing

Vandaag stond weer in het teken van een verplaatsing en zoals ik inmiddels gewend ben duren die altijd wat langer dan je van te voren verwacht. Vandaag had ik de ijdele hoop dat we rond 12:00 over zouden zijn, niets was minder waar, ofschoon het wel mee viel we waren om 13:00 op de plaats van bestemming en let wel dat ik bij mijn inschatting van 12:00 uur al rekening had gehouden met de nodige tegenslag. Het klinkt allemaal wat dramatischer dan het was. Vertrek begon al rommelig, ik was een benzinerekening kwijt en daar deden ze moeilijk over, op zich logisch maar ze konden ook aan de tankinhoud en kilometerstand wel zien dat we getankt hadden en dat het bedrag wel aardig klopte. De vrouw ging in onderhandeling met Susan die geen millimeter opschoof, daarna probeerde ze het op mij, ik begreep het wel maar verschoof al net zo min. Haar opmerking dat we om 11:00 uur bij de pier moesten zijn en dus haast hadden gaf mij het gevoel dat zij meer haast had dan wij. Daarbij het was 9:45 en naar de haven rijden kost een dik half uur, dus tijd zat. Het werd dus wachten wie het eerste toe gaf, die strijd hebben we glansrijk gewonnen. We waren dan ook dik op tijd voor de volgende afspraak. Tijd genoeg om wat boodschappen te doen en, tja en wat een verassing de volgende taxi was te laat. Hij moest ook nog wat klanten oppikken die met de 11:30 boot aankwamen. Uiteindelijk kwamen we aan bij Cookie Salad en daar hebben we een ... hoe zal ik het eens noemen ... beachhouse ... bungalow met zeezicht ... de zee op figuurlijk één steenworp ... fantastisch allemaal. Airco en tot grote verassing een bubbelbad. Hier gaan we ons wel twee nachten vermaken.

Na de omgeving wat verkend te hebben en bijgekomen van de enerverende ochtend zijn de kinderen gaan zwemmen in het zwembad, is Susan een strandwandeling gaan maken en ben ik gaan lezen. Later nog even de stoute flippers aangetrokken en zeewaarts gegaan om aldaar het koraal van dichterbij te bestuderen. Dankzij de vloed was het koraal een aardig eind van het strand weg, het was mooi en heerlijk om weer te snorkelen. Niet al te lang in het water gebleven, ik was alleen en durf niet te lang weg te blijven met vloed, toch wat bang voor plots opkomende eb, hoewel de stroming wel meevalt, drijven op zoutwater een eitje is en met een flink stel flippers ik wel redelijk vooruitkom heb ik een ruim half uurtje liggen dobberen.


Later op de middag betrok het vrij rap en begon het te stortregen, we waren toen allemaal in ons huisje, douchen, in bad, hangen voor de TV, boek lezen en typen voor de weblog.

Groeten Jan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!