vanheshutten.reismee.nl

Khao Sok, het meer

Weer een verplaatsing van het ene paradijs naar het andere. We hebben nog serieus overwogen wat langer bij Cookies Salad bar te blijven, het beachhouse beviel ons wel. Mai Pen Rai, de vorige plek op Koh Phangan, was toch wel behelpen, vooral de airco werd gemist, want het is bloedheet op Koh Phangan. Ook erg weinig regen, volgens mij is het heter als anders. Maar we zijn toch weg gegaan en daar hebben we geen nanoseconde spijt van. Het geluk lacht ons weer van alle kanten toe, hier op Khao Sok is het vandaag droog en dat was gisteren wel even anders, de hele dag regen. Als het regent dan ziet de wereld er hier ook een stuk anders uit, minder zonnig zeg maar. Hoewel als ik nu zo over het meer kijk lijkt het er sterk op dat het aan de overkant in de bergen regent en ik denk dat het deze kant op komt, we zullen zien hoelang we het droog houden. Bij regen geen nachtsafari op de boot, als we al wel gaan dan gaat de regenkledij mooi wel mee.

We zitten nu in een lakehous, zeg maar meerhuisje, daar hebben we er twee van, naast elkaar. Huisje is in dit geval een ruimte waar twee tweepersoonsmatrassen op de grond liggen en dat is het dan ook wel, en natuurlijk een kleine ruimte voor bepaalde boodschappen. Een douche is er ook wel, maar we hebben ook een gigantisch zoetwatermeer tot onze beschikking, heerlijk na dat zoute water. De omgeving is schitterend, het meer is ontstaan omdat er een dam is aangelegd en nu staat er veel blank. Het ligt in een regenwoud (vandaar de regen) en in kastgebergte, erg indrukwekkend om langs te varen. Feitelijk is heel Zuid Thailand bezaaid met zulke bergen en dat gaat eigenlijk door tot in de zee, daar zijn die bergtoppen dan eilanden (Zoals Koh Phangan) of vormen zo een nationaal park. De hele middag hebben we heerlijk gezwommen, gespeeld in de grote zwembanden, gekanoëd en zelfs gevist. We hadden snoer meegenomen en met het kanoën bamboe stokken gesprokkeld en toen hengels gemaakt. Vooral Folkert heeft hier geduld voor. Jammer genoeg nog niets gevangen. Wij zijn hier de enige gasten, dat maakt het wel heel speciaal. Een prachtige omgeving voor waterratten! Eten wordt hier voor je gemaakt, er is een restaurant aan het water natuurlijk. Het restaurant heeft geen menukaart, er wordt een daghap op tafel gezet en daar eten we dan alle zes van. Zo moeten Silke en Fardau er nu ook aan geloven. Het eten is niet zo pittig, meer zoetzuur, zodat de kinderen er prima van kunnen eten. De lunch was heerlijk. Erna weer verder met zwemmen, kanoën, lezen, heerlijk relaxed.

In het begin van de avond is het inderdaad gaan regenen, dat zag ik al van verre aankomen. Het eten was weer lekker en gevarieerd, gebakken vis (is hun wel gelukt, ze vissen hier met netten, net als in Laos), kip curry, groenten met ei, gewokte groente met kip en natuurlijk rijst. Na ananas, die erg snel op is en watermeloen. Na het warme eten klaart het al weer op en ik benieuwd of we straks nog gaan varen. Eerst gaan we UNO spelen. Jesse en Silke waren om half acht heel moe, vroeg op en de hele middag druk gespeeld en wilden graag naar bed en niet meer pas om acht uur op safari. Het begon ook weer te regenen, dus dat kwam goed uit. Jesse en Silke gingen naar bed en de rest ging Uno-en en erna coupe spelen. Was heel leuk. Om half tien sliepen we allemaal, omdat de generator uit ging.

Na een heerlijke nachtrust, zijn we de volgende ochtend op safari gegaan. Een tijdje rondgevaren op het meer en twee keer stil gelegen om apen te zien hoog in de bomen. Een derde stop was een kort overleg met een visser die zijn netten aan het legen was en een behoorlijke oogst binnen haalde, meer dan wij gevangen hebben. We hoorden de gibbons zingen, een bijzonder geluid, maar hebben ze niet gezien. Toen we terug kwamen hebben we ontbeten, toast met jam en roerei, erg lekker. Een kopje koffie en toen weer plons het water in, kanoën , vissen, lezen. Het leuke was dat meiden zelf een kano konden pakken en proberen konden te kanoen, dat ging prima, t was er heel rustig nl en kalm water. Een heerlijke ochtend. Na de derde regenbui van de dag vertrokken we zo rond 15:00 uur, alles goed ingepakt in waterdichte tassen en wij ook in de regenkledij. Het bleef toch droog ondanks de wel erg dreigende lucht en de regen dat links van ons wel viel. Uit de boot en in een bus op naar Smiley on land. Al snel een korte stop, de vis van de visser hadden we blijkbaar mee gekregen en die heeft de buschauffeur bij de visafslag gebracht en betaald gekregen.

Groeten, Jan en Susan

Het resort smiley lakehouse.

Vandaag gingen om 6 uur in de morgen op weg naar het lakehouse toen kwamen we daar aan om op de boot te stappen en toen gingen we met de bus naar een of andere bus station en daar wachtend met een ijsje in de mond op de auto die ons naar de pier bracht om daar met de boot naar het lakehouse te vertrekken de kamers waren klein circa 4 bij 3 en een klein badkamertje van 2 bij 1 maar ondanks de kleine kamers die wel weer goed werden gemaakt door het schone water en het was heerlijk eten

We hebben leuk gekanoed en gevist (niks gevangen) en eigenlijk voor de rest alleen maar gezwommen.

de volgende dag na een goede nacht gingen we om 7 uur op safari we hebben twee apen gezien (ik weet de namen niet meer)toen hebben we ontbeten geluncht en toen om 3 uur terug op de boot naar de pier tijdens de auto rit gingen we nog naar de visafslag en gaf de visser zijn vis en kreeg hij daar geld voor.

Misschien morgen een verhaaltje over het volgende resort ?!!!!

Jgroeten van jesse B-)

We gingen heel vaak kanoen en zwemmen. Het was er heel leuk. Ik heb zelf gekanoed en Silke ook. Het was hartstikke leuk, jammer genoeg gingen we maar 1 nachtje. Ik vond het echt heel heel leuk, zwemmen vind ik het leukste wat er is. Nu zijn we in een ander hotel en doen we een spelletje. Het is hier avond. Nog een paar nachtjes en dan gaan we weer naar huis. We zijn hier leuk op vakantie, de hangmatten zijn leuk en we hebben er plezier mee, we schommelen er in. Tot later

Groetjes van Fardau

Khao sok

Het was echt super leuk op het meer we konden zwemmen wanneer we wouden en we gingen ook heel vaak kanoën dat was vet cool het was nog best lekker weer voor het regenwoud alleen ben ik wel veel verbrandt in het water we hebben ook een super coole jungle toch gedaan het zou om 8 uur in de avond zijn maar het was de volgende dag om 7 uur in de ochtend we hebben een paar apen gezien en voor de rest hebben ik en Jan nog gevist dat was wel leuk we hadden stokken gevonden en daarmee hebben we een vishengel gemaakt maar we hadden niks gevangen

Groetjes van Folkert

Het meer was heel mooi, mooi uitzicht, heel prachtig in dit mooie land. Toen heb ik een gouden kraaltje gevonden. Ik heb in een boot gezeten en toen nog een keer en we hebben ook nog gezwommen eigenlijk, heel vaak en toen gingen we in de boot en auto naar het nieuwe hotel. Ik vind het heel leuk om hier te zijn. De hangmatten vind ik heel leuk, we lachen veel in de hangmat en mijn zusje en broers ook.

Groetjes van silke

pake en beppe

Mooie verhalen van jullie alle 6. Het zijn inderdaad kleine huisjes, maar het zal beter zijn dan die tent in Groningen!! Het uitzicht is mooi, ook de vlechtjes van Fardau en Silke. Knap om zelf vishengels te maken hoor. Hier alles oke. Volgens reisschema vertrekken jullie morgen naar Bangkok. Susan mail je nog even wanneer jullie donderdag aankomen.
Groetjes van ons alle 2.

rikadeweerd

Mooie foto`s en de meisjes met de vlechtjes en de kraltjes in hun haar leuk zo e zien en de verhalen van jullie allemaal het daar te zien en te lezen geweldig en lekker rustig.Groetjes uit deventer van rika

susan

wij zijn vandaag aangekomen in bangkok en zitten weer in pantip suites, naar ieders tevredenheid, al lekker geluierd, gesport !!, tv gekeken, gelezen
het is hier mooi weer, misschien dat we er zo nog even op uit gaan
we komen om 2 uur s middags aan in dusseldorf, els, dus zullen er wel zo'n zes uur zijn denk ik, mooi op tijd voor het eten
die tent in garnwerd vergeten jullie niet snel weer he?
was ook wel een tent om niet weer te vergeten!
liefs susan

Bert

Ja wel handig als jullie aankomende donderdag thuis komen dat ik ook een tijd mee krijg.
Word anders wat lastig om jullie op te pikken van het vliegveld :)

els

Mooi dat het lekker weer is. Nog lekker even genieten
en dan zien we elkaar donderdag.
Heb je vertraging sms dan even ivm het eten.
Goede vlucht terug, hier alles prima hoor.
Lekker slapen zo.
Groetjes en liefs van Arie en Elske