vanheshutten.reismee.nl

Aangekomen in Turkije

De vakantie begon vrijdagochtend niet al te best. Na de zevende wasbeurt in 24 uur vond de wasmachine het wel best en weigerde verder dienst. Dat kon niet want er lag nog wat was te wachten. We waren weer druk met schoonmaak omdat we aan woningruil doen en de boel wel netjes willen achterlaten voor de gasten uit Canada. Dus in allerijl een nieuwe wasmachine gekocht, aangesloten en weer verder met wassen. Het is allemaal niet droog geworden maar wel schoon, de laatste nog te drogen was hebben we achtergelaten bij Sandra.

Daarna in de auto op naar Harold en Huguette, eerst onderweg Bert opgepikt. Weer heerlijk gegeten, Huguette had weer lekker gekookt, de kinderen gingen redelijk op tijd naar bed en ook Bert was verstandig bezig. Het was erg gezellig dus wij lagen er wat later in en toen de wekker om 2:00 uur ging had ik nog niet al te lang geslapen. Een half uurtje later waren we op weg naar Düsseldorf. Onderweg haperde de JanJan en na wat heen en weer gerace en een Duitser de weg vragen kwam we precies twee uur voor inchecken aan op het vliegveld. We waren niet alleen, een immense mensenmassa stond bij de incheckbalie. Gelukkig waren alle balies open en konden we op tijd inchecken. Al voor het vliegtuig vertrok was een groot deel van de familie weder naar dromenland vertrokken. De vlucht en reis verliepen soepel en om 12:00 doken de kinderen in het zwembad voor ons huis. Susan en ik waren kapot na de korte nachtrust en lagen voor Pampus.

Zondag was een relax dag en een dag om de buurt te verkennen. We doen hier ook aan woningruil en ruilen met een Engelsman die hier drie tweede huizen heeft voor de verhuur. Hij is zelf ook in Turkije en zit in de villa naast ons. We hebben echt een villa met voor elke slaapkamer een badkamer en toilet, een grote woonkamer op de begane grond en in de kelder nog zo een ruimte waar een TV staat. We hebben drie verdiepingen en op elke verdieping slaapt wel iemand. Het weer is super, strakblauw en 25 a 30 graden!

Bleek wel dat de stress rondom de kapotte wasmachine tijd had afgesnoept van het inpakken en we (lees ik) had niet gecontroleerd of de koffer van de meiden, die al was ingepakt, ondertussen niet wat leger was geworden. Dat laats blijkt wel het geval te zijn, gelukkig hebben we hier een werkende wasmachine en die draait nu.

Gisteren, maandag, ons eerste uitje. Jesse en ik zijn met Charles (de eigenaar) en de buurman (72 jaar) met zijn zwager wezen fietsen naar de overkant van het meer van Dalyan. Op de mountainbike, het ging in een rustig tempo omdat de buurman van 72 ook mee moest. Halverwege zijn we gestopt bij een tentje midden tussen de sinaasappels. Daar was een oude man die vers geperst sinaasappelsap in de verkoop had. Het zat daar heerlijk, prachtige omgeving en een typisch Turkse inrichting. Intussen was Susan met de meiden en Folkert met een boot het meer over gevaren. In het dorp aan de overkant was een markt waar we inkopen hebben gedaan voor de meiden, zo zitten ze nu wat ruimer in de kleren. Op de terugweg is de boot even gestopt voor een frisse duik in het water en had de kok tijd om de late lunch klaar te zetten. De laatste stop was bij een oud Romeins heet water bron met een modderbad. Op Jesse na zijn we er allemaal ingedoken en daarna opgedroogd. Volgens Charles en onze buurman wordt je 10 jaar jonger van een duik in de modder. Ik denk dat het klopt, de buurman ziet er niet uit als een man van 72 maar eerder 52. Hij is al 10 keer in het modderbad geweest, die 10 jaar jonger is dus wat overdreven maar twee jaar lukt wel. We gaan deze week nog een paar keer om het effect van 10 jaar te halen.

Het is nu 30 april en we gaan zo Silke haar verjaardag vieren, ze zou er als laatste uit, maar dat is niet gelukt.

Groet Jan