13 juli

13 juli,

Gisteren zijn we weer op een uitje geweest. We zitten vlakbij een Nationaal Park en tegen dat park aan heeft een Canadees een klein resort gebouwd met een zwembad. Daar zijn we vandaag geweest en hebben daar gelunched.

Aan de bar bij het zwembad gezellig gekletst met de eigenaar en zijn Amerikaanse vriendin. Ze wisten ons van alles te vertellen over Panama en hebben ons tips gegeven over waar heen te gaan. Zo schijnen de sluizen aan de Atlantische oceaan mooier te zijn vanuit een toeristisch oogpunt om te bezoeken. We hebben veel ideeën opgedaan en gaan daar mee aan de slag volgende week.

Vandaag vertrekken naar Isla de Coiba, eerste http://hotelheliconiapanama.com/ en van daar vertrekken we maandag naar Isla de Coiba voor een driedaagse excursie met een nederlands stel.

Het dagelijkse ritme in Bejuco ziet er ongeveer als volgt uit:

- Na het wakker worden duiken we al snel het zwembad in, ik neem zo af en toe een blik op nu.nl en volg zo de tour.

- Daarna ontbijten, met gebakken ei (door de jongens) en Mango uit de tuin (de kinderen ‘lusten’ geen Mango)

- Dan afwassen, dat wil Silke doen en zo wordt boos als iemand haar voor is. De rest helpt in en rond het huis.

- Daarna zijn we klaar om voor een volgende duik of we gaan de baan op, zoals vandaag.

Maar nu eerst de beklimming van de Mont Ventoux.

The English version:

It is Quatorze julliet today and the race to the summit of the Mont Ventoux is on. We first are going to read via social media and Dutch live stream what happens there. See if it is getting as exciting as last Friday. After the race, or most likely during the climb we will pack our stuff to get ready for a three day trip to Isla de Coiba. First we are oing to stay in a Bed & Breakfast and tomorrow the three day excursion to Isla de Coiba with Dutch hosts start.

A normal day in Bejuco looks a bit like this:

After getting up I switch on internet to see how the tour is progressing.

Take a swim in the pool with who is up, usually Silke.

When everyone is awake we make breakfast, bake eggs and a walk in the garden to fetch some Mango.

After breakfast the dishes, Silke loves helping out. Fardau cleans the house and the boys help us with whatever is needed.

If everyone is ready we relax, swim or go out, like today.