Vamos a la Playa

Een dagje strand,

Vandaag een dagje strand. Naar het strand waar we sinds we hier zijn naar op zoek zijn geweest. Nu gevonden, we hebben de weg gevraagd aan de eigenaresse van het resort bij het nationaal park waar we vorige week waren. Zij weet de weg vrij aardig. Zij heeft ook een lijstje met restaurants gemaakt. Naar één daar van zijn we gisteren geweest. Dat was lekker Mexicaans eten. Grappige was dat zij er later die avond ook heeft gegeten. We hebben nog mailcontact omdat we via haar aan een adres in San Blas zijn gekomen.

Het strand dus. Geen goudgeel gebeuren, maar gitzwart zand en warm, zeg maar heet. Het was een surf strand. We hadden ook surfplanken mee genomen, die liggen hier om mee te spelen. Het lijk zo eenvoudig. Je roeit jezelf de zee in, wacht op een goede golf, gaat op de plank stand en surft zo over de golfen naar het strand. Het is net als met kokosnoten open slaan, het ziet er allemaal kinderlijk eenvoudig uit. De harde werkelijkheid is in dit geval ook anders. De kunst van het surfen heb ik nog niet onder de knie. De volgende keer eerst maar wat oefenen op het droge vooraleer het ruime sop te kiezen.

Op het strand was ook een Nederlands gezin, met twee dochters. Die waren in een hotel aan de kust en vonden Panama ook mooi maar net als wij, toch ook wel duur. Wat dat aan gaat is Azië een betere bestemming. Zij waren ook al een paar keer aangehouden door de gendarmerie, paspoort laten zien en dan mag je weer verder. Gelukkig hebben wij altijd ons paspoort op de man en vrouw.

A day at the beach.

At the surf beach, we have surf equipment available. Well what can I say. Surfing on the waves is a lot harder than biking over cobblestones. Although it looks like a walk in the park, I did not manage to master the art of surfing, I think I stay stuck to biking.

Swimming in the see was great fun, the current was strong but the water wasn’t deep, you could walk rather far. It would have been a lot easier if there would have been less big waves, but than again also less fun.

We had dinner in a local Mexican restaurant, good food. There are a lot of ex-pats, which is why there are some many groceries and lots of western things. It is hard to find a real Panamanian restaurant. Though we have been told that the Panamanian kitchen is as good as the Duthc kitchen.

This Sunday we leave for Costa Rica.