vanheshutten.reismee.nl

Jungle tocht in Corcovado

Bushwalk

De wekker stond weliswaar om 5 uur maar toch werd ik pas 10 minuten later wakker van het hinderlijk geluid. Verder was iedereen nog in diepe rust en niet wakker te krijgen. Het grote licht deed wonderen. Ondanks het vroege tijdstip was iedereen toch vrij snel actief genoeg om uit bed te komen, aan kleden en naar de ontbijt tafel. Op naar de boot. Een tocht van dik een uur door de ochtendzee. Fardau genoot met volle teugen, maar Silke vond er geen klap aan, veel te vroeg wakker geworden.

In het nationaal park van Corcovado http://www.corcovado.org/hebben we met een gids dik 5 uur door de jungle gelopen en over het strand. De jungle geeft Silke energie, ze loopt dan vol energie voorop om de weg te wijzen en om alles als eerste te zien. Het strand daarentegen is slenteren in de warme zon, niets voor Silke. Wij zijn veel op het strand geweest om zo snel en makkelijk bij rivier mondingen te komen waar Krokodillen zijn te zien en in de oceaan zwemmen bultrug haaien die soms te zien zijn vanaf de kust. De wandeling in de jungle is verder een soort van wandelen in een dierentuin, maar dan zonder hekken en – wat een en ander spannend maakt – ook 3 poema’s. Geen al te wilde dieren gezien wel apen, een specht en een soort van paard die miereneter is geworden. Een raar beest dat met uitsterving bedriegt is. Het beest is groot, ergo er zit veel vlees aan, en wordt dus graag en veel gegeten. Hoewel de jacht in het park uiteraard verboden is. Ook een boom gezien met als schors ‘toerist skin’, de huid van een rood verbrande toerist die aan het ontvellen is.

Om 3 uur waren we weer thuis waar we moe maar voldaan zijn neergestreken. Na het avondeten al een eerste slag gemaakt voor het vertrek van morgenvroeg. We kunnen dan uitslapen tot 6 uur, om 7 uur vertrekt de boot en gaan wij op weg naar onze volgende bestemming. Een tipt aan de kust!

Groet

Jan