vanheshutten.reismee.nl

Scooter race op Bali

Na jaren van aandringen ben ik dan eindelijk overstag gegaan, we hebben scooters gehuurd. Het plaatselijke vervoermiddel, een auto huren kan wel maar is helemaal niet handig met al die scooters die overal tussendoor wringen. Maar goed wij dus ook op een scooter!

Eerst een voorzichtige testrit. Na enig gehannes met de sleutel kreeg ik de scooter aan de praat. Het stuurslot had ik per ongeluk aan gezet en ik wist niet hoe je dat weer los kreeg, nu dus wel. Toen dus de scooter aan en langzaam de gaskraan opendraaien. De scooter maakte wel wat meer lawaai maar bleef verder stil staan, dan maar een drastische maatregel en de gaskraan volledig open draaien. Ik spoot weg … de scooter ging er met mij vandoor … alle controle kwijt. Opeens vloog ik door de lucht en plof landde vlak naast een mij wat dwazig aanstarende waterbuffel midden in een rijstveld. De boer zette de waterbuffel voor de scooter en trok mij zo het rijstveld uit. Een geluk bij een ongeluk, door de zachte landing in het rijstveld was er verder niets aan de hand, alleen zat ik onder de Balinees klei, en qua geur doet dat niet onder voor Groninger klei.

Na de wat ongelukkig start ging verder alles prima, hoewel het wel even duurde voordat Silke bij mij op de scooter durfde. Dat probleem werd keurig opgelost door Susan. Zij was met de meiden brood gaan halen, met de scooter. Toen ze wegreden bij de bakker zaten Fardau en Silke achterop, maar Susan trok de gashendel ook iets te enthousiast open, maakte een wheelie maar had de scooter daarna weer snel onder controle. Geen problemen dus, nu ja geen, ondertussen was Fardau wel bijna van de scooter gevallen. Ze kwam lachend thuis en vertelde het hele verhaal in geuren en kleuren.

Na deze eerste avonturen met de scooter hebben we een ontspannen massage genomen, lekker uitgebreid met hot stones. Hot Stone massage is een weldaad voor lichaam en geest. De warmte van de stenen dringt diep door in de spieren van de vermoeide reiziger en zorgt voor een diepe relaxatie terwijl de druk van de stenen zorgt voor een "stretching effect" op de spieren. Later op de dag zijn we naar één van de bekendere tempels van Bali gegaan, 11 kilometer op de scooter. De Tanah Lot, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Pura_Tanah_Lot,. Bij de heilige zoetwater bron kon je wat water over je gezicht gooien en dan kreeg je droge rijst, een bloem en heilig water over je heen gesprenkeld. Alleen dan mocht je de eerste meters van de tempel op, veel verder kon je als toerist niet komen. Het was erg druk op de weg, er was zelfs een file, maar daar hadden wij geen last van, wij reden immers vooraan.

Vandaag, voor ons is het al zaterdag, vertrekken we naar Lovina. Weer een reisdag dus, hoewel dat hier op Bali wel mee valt, het is twee uur met de auto. We maken er een toeristisch uitstapje van.

Reacties

Reacties

arie en elske

Veel geluk gehad met die scooter race. Gelukkig dat er nog niemand achterop zat denk ik en Jan jij kunt wel tegen een stootje. Voortaan geen scooter meer huren!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!