vanheshutten.reismee.nl

Aangekomen in Lovina

Vandaag zijn we vertrokken naar Lovina, om precies te zijn naar villa Kelapa, zie: http://www.lovinavilla.nl. Vertrek zoals gepland om 10:00 uur, was een beetje proppen in de auto, maar het ging wel. Het zou een toeristische route worden langs het ware Bali. Helaas, voor ons en met name Folkert ligt het ware Bali in de bergen langs een kronkelige en hobbelige route. De misselijkheid sloeg toe, bij de eerste stop Folkert voorin en de chauffeur maar gezegd direct naar Lovina te rijden, dat ging een stuk beter. We zijn nog wel ergens gestopt voor de lunch, een buffet met uitzicht op rijstvelden.

Omdat onze chauffeur niet uit Lovina komt kon hij de villa zo rap niet vinden. Geen nood de chauffeur heeft overal ‘vrienden’ en zo ook in Lovina. Die wezen hem de weg. Ik had het kunnen weten, wij zijn prooi en zijn ‘vrienden’ zijn uit op een deel van de inhoud van onze portemonnee. Die man heeft ons rustig verteld wat hij allemaal voor ons kan betekenen en wij hebben hem rustig aangehoord. Ik kreeg een flashback van vier jaar geleden. Maybe is hier het toverwoord, zo na een welgemeend ‘Maybe we call you tomorrow’ en vriendelijk handen schudden ging hij weer terug naar het centrum van Lovina.

We zitten in een prima villa, zelfs beter dan de vorige. We hebben hier een grotere woonkamer met stoelen, de vorige had alleen een soort van hangbank. Naast meer ruimte is de doucheruimte adembenemend. In de masterbedroom, waar Silke en Fardau willen slapen maar wij (Susan en Jan) gaan slapen is een volmaakt rond bad waar gemakkelijk drie kinderen languit over elkaar heen in kunnen liggen. Dat bad staat in een vijver waar vissen in zwemmen, en dat allemaal in onze badkamer. Wel wat anders dan met een emmertje koud zout water douchen, ik mis het wel!

Morgen krijgen we bezoek van Klaas en Els de eigenaren van de website verre ruizen met kinderen. Wij kwamen ze twee jaar geleden toevallig tegen in Chang Rai op het vliegveld maar morgen is het een geplande ontwmoeting. Klaas en Els zijn nu ook in Lovina, hun reisverslag staat hier: http://www.verrereizenmetkinderen.nl/reisverslagen/reisverslagen-updates/2720-els-klaas-jente-en-imme-naar-maleisie-en-bali

arie en elske

Prachtige vila en dat bad lijkt ons ook een hele mooie ervaring.
Gezellige dag