vanheshutten.reismee.nl

Kuta

Afgelopen maandag zijn we toch weer gaan verplaatsen, het was eigenlijk niet de bedoeling, we wouden Bali afsluiten met een week rust in een villa. Maar waar Jesse al bang voor was en ik ook wel een beetje voorzag werd werkelijkheid. Het kan niet eeuwig door gaan dat elke volgende villa mooier is dan de vorige, ergens komt de kentering. En die kwam dus in Usa Dua, en helaas ook wel een behoorlijke terugval. De beschrijving en de foto’s waren beter en mooier dan de werkelijkheid. Dan is het duidelijk dat de biezen meten worden gepakt.

We zijn nu in Kuta, het Benidorm van Bali, in hotel Rhadana voor 3 nachten. Morgen vertrekken we naar een volgende stop. Maandag hebben we het hotel opgezocht en nadat we gesetteld waren was het tijd voor het avondeten. Na kwartiertje wandelen kwamen we bij de Gateway of India, daar hebben we heerlijk gegeten. Fardau en Silke patat en wij 3 verschillende curry gerechten en kip tandoori. Alles schoon op.

De volgende dag Kuta verkennen, in dit geval naar een shopping mall om te winkelen. De jongens hadden zo goed als geen korte broeken mee, wel voetbalbroekjes, die hadden behoefte aan nieuwe korte broeken. Dat is niet zo goed gelukt, wel hebben ze elk een lange broek gekocht en daar lopen ze de rest van de vakantie mee rond. Na de mall zijn we wat rond geslenterd en kwamen we in een zijsteegje waar afdingen een vereiste was. Een soort van walhalla voor Susan, ze is daar erg goed geslaagd voor Silke en Fardau die samen drie jurkjes en twee T-shirts rijker zijn. Ik en Susan waren nu de goedkoopste winkelaars, Susan omdat ze niet wat leuks kon vinden en ik omdat maat XXL in Bali gelijk is aan Small in Nederland.

Later op de dag Pizza gekocht, de speciale dinsdagaanbieding van 2 voor de prijs van 1, ik ben benieuwd of er vandaag weer zo een aanbieding is. Ik moest daar mijn naam opgeven, die kwam op de bon staan. Ofschoon ik braaf vertelde dat mijn naam Jan is werd dat tot mijn stomme verbazing opgeschreven als Yong.

Wat de foto’s betreft, ja Arie die vissen zwemmen echt in de zee. Je moet wel goed rondkijken om ze te zien en met een gids er bij (2 zien meer dan één) zie je meer. Maar om heel eerlijk te zijn, de foto’s hebben we van de gids gekregen. Ik heb al de vissen, en meer, wel gezien maar niet zo mooi op de gevoelige plaat vastgelegd. Die gids is Nono en zijn mailadres, voor de lezers die nog eens naar west Bali gaan, is friendsofnature@gmail.com, hij is van de organisatie friends of Menjangan die ook een eigen facebook pagina hebben, zie: sahabatmenjangan.

Voor alle duidelijkheid het visum is nog niet geregeld, we kunnen vrijdag onze paspoorten weer ophalen, vandaag is het betaaldag en daar is Susan nu naar toe. Afwachten dus! Ook maar een advies aan de verre reizen met kinderen reizigers: niet langer in een land blijven dan toegestaan is op een toeristenvisum. Omdat verlengen veel kostbare vakantietijd kost en zo kom je nog eens ergens. Als we dit van te voren hadden geweten dan hadden we een weekje Austarlië (Darwin), paar dagen Singapore/Kuale Lumpur of een weekje Borneo (Maleisië of Brunei) ingepland.

arie en elske

Nu maar hopen dat jullie vrijdag de paspoorten terug hebben. Morgen (donderdag) zijn we in Haren.
Laatste gras maaien.