vanheshutten.reismee.nl

3 dagen in vogelvlucht

Na een dag shoppen in Kuta hebben we er een dagje shoppen in Ubud aan vast geplakt. Deze keer was de oogst wat minder, maar dat deed niets onder aan de verdere dag. Was leuk om even weer in Ubud te zijn. Veel te kort en met een chauffeur die heg nog steg kent, maar wel de leuke en duurdere restaurants weet te vinden als je hem vraagt om ons naar een restaurant te brengen. Dat soort restaurants betalen de brengers voor het brengen van de toerist, de tweede keer dat ons dit overkomt. Deze keer kwamen we alleen voor het desert, we hadden een late lunch gehad en zaten nog vol, dan valt de prijslijst wel mee, ijs heeft overal ongeveer dezelfde prijs.

De volgende dag, na enig beraad, de groep in twee gesplitst. Folkert wou heel graag naar water-bom Bali en Jesse zag dat niet zitten, al die drukte dat vindt hij maar niks. Omdat een familie kaart een kaart is voor 2 volwassenen en 2 kinderen (jonger dan 12) leek het ons wel een goed plan om beide jongens hun zin te geven. Susan met Fardau, Silke en Folkert naar de glijbanen op een familiekaart en ik chillen met Jesse en boodschappen doen.

Over het water-bom park heb ik niet zo veel te melden, was er zelf niet bij, maar Fardau wel en die heeft ook een mooi verslag geschreven. Zij wou ook graag een keer bloggen en heeft die kans met beide armpjes aangepakt.

Naast chillen en boodschappen doen hadden Jesse en ik ook de belangrijke taak om de koffers in te pakken voor een volgende verplaatsing. We zijn naar Jimbaran gegaan, het B&B home-Bali-Home, een variant op home-sweet-home. Het huis ligt mooi gelegen tegen de heuvels en we hebben uitzicht op Denpasar. Uiteraard hier ook een zwembad van 4*4*3,5, het is een vierkante diepe bak die ook als noodwatervoorraad dient. Er zit geen chloor in, een heerlijk zwembad en Fardau en Silke liggen er ook erg veel en lang in.

Gisteren (vrijdag) hebben we een kookles gehad. De hele dag bezig met het eten voorbereiden. Nu ja, de hele dag, om 2 uur hadden wij een afspraak bij het immigratie kantoor. Daar kregen we, na een half uurtje wachten, onze paspoorten weer terug en nu zijn we weer legaal in het land. We mogen zelfs tot 5 september blijven. Terug naar de Indonesische rijsttafel, want dat hebben we geleerd. Ik mocht er om 7 uur uit voor de boodschappen. 3 markten, de vismarkt, tonijn op het strand gekocht bij de vissers (verser kan haast niet) en later voor kip een rund (vroor de beef rendang) naar een supermarkt. Ook een stop bij een paar bloemetjes kramen, de bloemen zijn voor de decoratie.

De Indonesische rijsttafel bestond uiteindelijk uit 12 gerechten, waaronder gele rijst, Loempia als voorgerecht en een toetje (mierenzoet). Het was veel, maar dan ook veel, te veel. Nog niet een kwart opgegeten. Maar het was wel super lekker, we hebben dan ook driftig meegeschreven zodat we het thuis ook kunnen koken. Een hele rijstschotel is wat veel werk maar kip curry met beef rendang en rijst is prima te doen als avondmaal.

Vandaag vertrekken we voor onze op één na laatste verplaatsing. We vliegen naar Jakarta en verblijven dan in een appartement op de 25e verdieping vlakbij een mall. Daar blijven we 2 nachten, hoewel ik beter 1 ½ kan schrijven omdat we maandagochtend er om 3:00 uur uit moeten voor vertrek naar het vaderland. Rezon, onze webdesigner, haalt ons in Jakarta op van het vliegveld. Ik heb als leraar aan Stenden les aan hem gegeven in mijn Engelse klas van 3 studenten

Inmiddels zijn we veilig aangekomen in Jakarta

elske

Nou ik houd mij aanbevolen voor de rijsttafel of het recept. Lijkt mij heerlijk. Wel een werkje en ook dat boodschappen Jan.
Jullie slapen nu en morgen vroeg op.
Een goede vlucht naar Hamburg en dan horen we wel wanneer jullie met z'n 6en weer veilig aan de grond staan.