vanheshutten.reismee.nl

de eerste 4 dagen Brisbane

Het is woensdagmorgen, de vierde dag van ons verblijf in Brisbane. Ik zit buiten op het terras en kijk uit over het zwembad, de immense tuin en zie op de achtergrond in de ochtendnevel de bergen. Nevel is niet helemaal de juiste benaming, het is gewoon bewolking, het ziet er nog grijs uit vanmorgen, hoewel de weersverwachtingen anders doen vermoeden voor de rest van de dag.

De afgelopen dagen zijn we vooral bezig geweest met bijkomen van de eerste twee weken in een tentenkamp en beginnen we ons op te laden voor het Great barrier reef. Afgelopen zondag heb ik met Susan en Silke de boodschappen gedaan in de Aldi, dat is ook hier de goedkoopste supermarkt. Vandaag moeten we er weer op uit, er raken wat spullen op. Gisteren zijn we de buurt gaan verkennen, een korte rondrit en in de bergen, verder niet zo veel gedaan. Onze dagen kennen in grote lijnen het volgende schema:

  • Zo tussen 8 en 9 wordt langzaam maar zeker iedereen wakker, we zitten nog in het ritme van wakker worden zodra het licht is. Hoewel Folkert en met name Fardau het uitslapen al weer onder de knie hebben.
  • Tegen de tijd dat iedereen uit bed is gaan we ontbijten, meestal maken de kinderen het ontbijt en hoeven Susan en ik alleen maar aan te schuiven. Gebakken eieren, brood en koffie, die we dan wel weer zelf moeten zetten.
  • Daarna dus, tja relaxen, veel meer kan ik er niet van maken. Jesse en Folkert hebben de Lord of the Rings serie bekeken (dat is 8 uur TV kijken), Fardau is verslaafd geraakt aan Harry Potter (alle delen liggen hier). Ze kijkt ze liever met een van ons (Susan of mij) of nog liever met zijn 6-en. Fardau maakt van haar kamer een bioscoopzaaltje met chips en drinken en nodigt ons dan uit.
  • Susan en ik zijn bezig met achterstallige vakantie administratie, om het zo maar te noemen. Ik dan vooral met het bloggen. Het is gelukt ik ben bij, ook met de foto’s. Daar liep ik behoorlijk mee achter. Susan is de rest van de reis aan het plannen. De dingen die nog geregeld moeten worden, zoals een huis op Bali huren en een auto voor de dagen dat we straks in Cairns zitten. Uiteraard ook ‘bedenken en plannen’ wat we hier in Brisbane gaan doen. We gaan in ieder geval nog een nachtje kamperen op Fraser island.
  • Tegen het einde van de dag het avondeten, ook weer buiten. En dan is het donker en dus tijd om naar bed te gaan. Maar eerst even in bad en dan gaan de meiden op ons bed slapen, later brengen we ze dan weer naar hun eigen kamertje.
  • Op zich zit de dag er dan dus op ware het niet dat ik zo rond een uur of half 1 ’s nachts onrustig wakker wordt. Ik stap er dan uit, sluip naar de kamer waar de TV staat, zet die aan, en jawel hoor, de finale van de Tour de France. Na de finish kan ik rustig verder slapen, dan droom ik over 3 weken vakantie door Frankrijk.

Reacties

Reacties

elskevdvalk@gmail.com

Volgend jaar Frankrijk Jan prachtige Tour de France met 2 Nederlanders in de top 10 en een hele goede Frome!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!