vanheshutten.reismee.nl

Zwemmen en dagje Bribie

Het is vrijdagavond, Fardau en Silke staan onder de warme douche, Jesse en Folkert kijken een film, Susan zit achter de PC en ik, ik blog. De warme douche voor de meiden is geen overbodige luxe. Ze komen net uit het zwembad en dat is al wel aardig warmer geworden, maar nog steeds best wel koud. Gisteravond ben ik met Silke en Fardau in het zwembad gesprongen, ik weet dus uit eigen ervaring hoe warm het zwembad is en een graadje meer doet heus geen wonderen.

Vandaag zijn we, voor het eerst hier in Brisbane, er op uit gegaan met zijn 6-en. De reis ging naar Bribie Island, een eiland voor de kust met een vaste brug verbinding met het vaste land. Je kan er dus probleemloos heen rijden. De tomtom van de Pajero wist Bribie Island niet te vinden, maar gelukkig de iPhone wel. Op het eiland was zelfs een Aldi waar we snel even wat extra picknick spullen hebben gekocht en daarna op naar het strand. Het was heerlijk weer, 25 graden en geen wolkje aan het hemelrijk. Voor de Australiërs is het winter en die vinden het maar wat koud. Er was dus nauwelijks iemand op het strand op vrijdagmiddag. Speelt misschien mee dat de scholen hier niet met vakantie zijn en ze gaan pas om 15:00 uur dicht. Het zeewater, ik moet zeggen oceaanwater, was van dezelfde warmte als het water in het zwembad. We zaten op een surf strand, de golfen waren prima om in te spelen. Ik heb dik een uur met Folkert, Fardau en Silke in de branding gespeeld. Susan heeft ook een poging gewaagd maar die rende gillende van de kou het strand weer op nadat ze koppie onder ging en bleef verder veilig weg van de branding. Susan nam de zware taak van het fotograferen voor haar rekening. Jesse was het water niet in te porren; zand en zout zeewater zijn aan hem niet besteed.

Ik moet zeggen dat de tempratuur van het water me wel wat zorgen baart, over een week zijn we 800 Km noordelijker (lees dichterbij de evenaar) op het Great Barrie reef en dan staat snorkelen hoog op de agenda. Het is dan wel de bedoeling dat we lekker warm in het water kunnen drijven.

Ik werd bij het schrijven van deze blog onderbroken door Folkert die een vraag had, hij zat even achter de PC. Daar zag ik dat om 21:30 de live uitzending van de tour start. Inmiddels is het nu dus zaterdag en heb ik afgelopen nacht tot 2 uur wielrennen gekeken. Het was een pracht koers. De beklimming van eerste col was live op de verrekijk en heb ik gezien. Op het vlakke stuk (40 Km) Fardau en Silke naar bed gebracht. Vervolgens de klim van de Croix de Fer met Folkert gekeken, Jesse lag al lang en breed in dromenland. Susan heeft in de tussentijd een douche genomen en is aan de slag met een offerte die wij begin augustus moeten uitbrengen. Zo rond middernacht lag iedereen op zijn of haar plek in bed lekker te slapen en kon ik verder in alle rust genieten van de Tour. Eindelijk 4 Nederlanders die mee strijden op verschillende fronten, maar dan toch met name het klassement en in veel mindere mate de dagzege. Wat mij betreft gaan we volgende jaar tijdens de Tour weer naar een land ver buiten de tijdzone van Frankrijk, dan kan ik ’s morgens (bijv. Colombia) of anders ’s nachts (weer Australië) in alle rust de laatste week van de tour zien. Nu bedenk ik me dat het volgend jaar een Olympisch jaar is, hmmmm Zuid Amerika klinkt goed!

Reacties

Reacties

Arie en Elske

Wij wachten op een storm die nog maar niet wil komen.
En natuurlijk de beklimming van de Alpe d'Huez. Staat al vol met Nederlanders. We gaan zo naar Lydia die morgenochtend om 8 uur vertrekt. Stress vanmiddag, accu was leeg. Nieuwe accu geplaatst. Douche is klaar en wij gaan uitrusten nu. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!