vanheshutten.reismee.nl

Redcliffe beach

Na het bezoek aan Fraser Island zijn we aardig in het reisritme gekomen. Vanmorgen waren Silke en Fardau er op tijd uit, 07:00 uur. Silke wou graag weten wat het plan van vandaag was. Ze wou heel graag wat met zijn 6-en doen. Vandaag (woensdag) stond een bezoek aan het centrum van Brisbane op het programma.

Dat plan werd ruw verstoord door Leigh, de man van Ireen, hij kwam vanmorgen te vroeg langs om kennis te maken en beloofde om 5 uur weer te komen. Dat betekende wel dat we ten eerste om 5 uur thuis moeten zijn en ten tweede dat het huis er op zijn minst netjes uit ziet. Met andere woorden de ochtend bezig geweest het huis op orde te brengen, hebben we nu mooi een slag gedaan voor morgen. En daarna met zijn 6-en naar het strand. Deze keer naar Redcliffe beach, een strand aan de Moreton bay.

Na de boodschappen voor de laatste dagen hier (vrijdag vertrekken we weer naar de WiFi-loze wereld) op naar huis, we waren er mooi op tijd. Gezellig met Leigh op de veranda genoten van de ondergaande zon en een glas wijn. Leigh vertelde dat er in de zomer slangen zijn, maar dat we ons nu geen zorgen hoeven te maken, de slangen zijn in winterslaap/rust. Zijn verhalen heeft de nachtrust van Susan geen goed gedaan, alleen maar dromen over slangen; van Cobra tot tuinslang. Toch zijn slangen niet de gevaarlijkste dieren in Australië, dat zijn gek genoeg kangeroe's. Niet omdat ze nu zo agressief zijn naar mensen, maar omdat ze bij het oversteken van wegen niet uitkijken. Automobilisten rijden ze aan of, erger, wijken uit; raken de controle over de auto kwijt en/of rijden een boom aan ipv een kangeroe etc.

Vrijdag vertrekken we dus naar de WiFi-loze wereld. De WiFi-dekking in Australië is toch anders dan we hadden verwacht. Gelukkig hebben we een Australische sim-kaart in de telefoon van Folkert (we konden geen sim-kaart krijgen voor een iPhone). Folkert heeft een hotspot aangemaakt waardoor de rest op de telefoon in ieder geval een verbinding heeft met het wereld wijde web. Vereiste daarvoor is wel dat er voldoende dekking is en dat is op de plakken waar wij heen gaan lang niet altijd het geval EN dat Folkert zijn telefoon is opgeladen.