vanheshutten.reismee.nl

Weer thuis

We zijn nu al bijna weer 48 uur in Nederland en in deze 48 uur hebben we 5 keer zoveel regen gezien als de 6 weken op vakantie. Welkom terug!

Nog even kort de laatste dag in Singapore en de vluchten naar huis. In Singapore hadden we een hotel geboekt ‘vlakbij’ het vliegveld. Het was al met al 40 minuten rijden met de shuttle bus van het hotel (die ging eerst bij alle terminals langs). Daarvoor ook een half uur bezig geweest (vooral wachten) met het ophalen van de iPhone van Fardau. Die had ze 6 weken geleden in het vliegtuig laten liggen, gelukkig terug gevonden en wij konden de iPhone weer ophalen. Uiteindelijk waren we om 14:00 uur in het hotel. Susan en ik zijn boodschappen gaan doen voor de lunch en hebben zelf wat gegeten. Naast het hotel ligt het Changi village food centre, een voedselcentrum met een ruime keuze van producten om de positie op de voedselketen van de hongerende wereldreizigers veilig te stellen. Een Japanner, veel Indiaans, ook veel Chinees, Turks, een Subway en een 7eleven. Susan en ik zijn bij een Indiaan aangeschoven en hebben ter plekke wat gegeten, verder Indiaans en boodschappen bij de 7eleven mee naar de hotelkamers.

Na zwemmen in het hotelzwembad, genieten van het uitzicht vanaf de 8e verdieping en wat relaxen was het tijd voor het laatste avondmaal. Ook weer zonder de kinderen want die lagen inmiddels op bed in een ruststand (lees TV kijken). Deze keer zijn we gestopt bij ‘India Cafe Chilliz’ en daar hebben we een dagschotel genomen en daarna een Chilliz Mutton Chettinad, en lamscurry. Die lamscurry was ….. super ….. nog nooit zoiets lekkers gegeten. bij de gedachte aan de Mutton loopt me het water alweer door de mond, zeldzaam lekker. Eigenlijk wou ik na die Mutton nooit meer iets anders eten. Maar helaas, Emirates had de mutton niet op het menu en zo moest ik mijn maag stillen met minder, veel minder, lekker eten.

Na 16 uur vliegen landen we veilig in Hamburg. De Duitse grondigheid vereist een lange rij bij de douane en voorzichtig omgaan met de bagage waardoor we lang moesten wachten. Lydia stond ons op te wachten bij de vertrekhal omdat de Dacia met dakkoffer niet in de parkeergarage past. Na een korte stop bij een McDonald waren we 3 uur later veilig thuis. Iedereen lag in de auto te slapen, behalve Susan en Lydia die hadden elkaar genoeg te vertellen.

The highlights op een rij:

• Eten: Mutton Chettinad
  • Activiteit: snorkelen op Great barrier reef met de catamaren (de ouders), scooter rijden op Bali (de jongens) en shoppen op Bali (de dames).
  • Overnachten: Kamperen in de eerste week (ouders) en huizenruil in Brisbane (de kinderen)
  • Natuur: Frasereiland (Jan), Bali (Susan), Brisbane (de jongens) en zwembaden (de dames)

rieny oord-donker

Wederom genoten van jullie reisverslag.
Welkom thuis!!!

Groet, Rieny

info@verrereizenmetkinderen.nl

Welkom thuis,
Wat een heerlijke reis hebben jullie weer gemaakt. Heel leuk om op de voet te volgen. Ben benieuwd naar jullie eindoordeel over Australië. Dank voor het delen. Daar gaan weer veel andere ouders profijt van hebben.
met groet,
Klaas

susan

Hi Klaas en allen,

Onze reis naar Australie is inmiddels al weer even geleden. We kijken heel positief terug op alle avonturen die we mee gemaakt hebben. Een heel gevarieerde reis met zowel kamperen langs de nationale parken in het Noorden en de outback als de super de luxe huizenruil en natuurlijk het Great Barrier reef. Een prachtig land en heel relaxte mensen. Tegenvallend vonden dat het landschap soms wel heel weinig veranderde lange stukken lang, waardoor het saai begon te worden. En je moet wel je best doen als groter gezin om de kosten binnen de perken te houden, zo hebben we altijd zelf gekookt. We hebben er weer herinneringen aan een super mooie reis met ons zessen bij!

groetjes Silke, Fardau, Folkert, Jesse, Jan en Susan