De eerste week in San Diego

We zijn nu een week weg en de afgelopen 4 dagen hebben we vooral thuis rondgehangen in het zwembad en aan het strand en een beetje winkelen.

Afgelopen woensdagavond zaten we op het terras te genieten van het uitzicht en vloog er weer een helikopter voorbij. Ze zijn maar druk vandaag, en gisteren ook al. We hebben uitkijk op een marinebasis en zien mooi uit op de landingsbaan. Zo af en toe land er een vliegtuig of gaat er een weg. Maar om de hoek zit ook een basis en daar staan helikopter. Het was een paar dagen erg druk was ons opgevallen. We zien ze niet alleen, maar horen ze ook, en eigenlijk horen we ze eerste en daarna zen we ze pas. Susan dacht dat er wat aan de hand was en ging op zoek op internet. Al snel kwam ze er achter dat er zondag 21 piloten in de stad zijn, dat was zo ongeveer de enige verklaring die Susan kon vinden. Klonk mij wat vreemd in de oorschelpen, nu al zo druk voor iets wat zondag gaat gebeuren. En daarbij er zijn waarschijnlijk al wel 10 x 21 piloten in de stad dus wat is er zo belangrijk aan 21 meer. Google is mijn vriend: 21pilots is een band en die spelen vanavond in San Diego.

Gisteren op het strand een immense denkfout begaan. Fardau en Silke hadden wel zin in een ijsje en er was zowaar een stalletje waar ze ijs verkochten, Softijs zelfs, veel meer keuze was er niet. Leek mij niets mis mee, een hoorntje. Dat was snel besteld, alleen ik dacht dus 1$, maar dat was de prijs voor de topping het ijsje zelf was 5$. Dat is op zijn zachtst gezegd 10 keer de prijs die Ikea er voor vraagt. Dat had een bel moeten doen rinkelen, want zo bleek, de maat ‘normaal’ bestaat ook in ijshoorntje niet. Het was een softijs XXXL. Een hele middagmaal aan softijs, veel te veel voor de maagjes van Fardau en Silke. Maar goed dat Susan en ik ons niet hadden vergrepen aan zo een XXXL softijs. Met wat hulp van ons zijn de ijsjes opgekomen.

Vanmiddag was het pan om te gaan zeilen. Bij de zeilbootverhuur aangekomen werd ons duidelijk gemaakt dat de ‘storm’ die buiten waaide, onbekend zijn met de wateren en de verschrikkelijke drukte het echt een afrader is om te gaan zeilen. Wij dus een motor boot gehuurd. Ook hier blijkt maar weer dat Amerikanen moeite hebben met dingen in een normaal perspectief te plaatsen. Er stond een zacht briesje, brede meren/vaarwegen en tja het was iets drukken dan vorig jaar in Australië, maar nog lang niet zo druk als op de Friese meren op een warme zomerdag.