vanheshutten.reismee.nl

San Francisco

Vandaag gingen we van het hotel Best Western naar een camping. Voordat we naar het hotel best western waren, zaten we ook op een camping. Op die camping waren vier Nederlandse meisjes, met twee er van heb ik (Fardau) en Silke leuk gespeeld. De namen van die twee meisjes zijn Mees en Fien. Ik Silke en mees gingen op de camping

Klimmen. Fien wou niet klimmen. Dus ging Fien springen op het springkussen.

ik had de moeilijkste baan en kwam niet helemaal boven. Silke en Mees hadden de makkelijkste baan en kwamen wel helemaal boven. We zagen de laatste dag op die camping een vogel die ziek is. Ik, Silke en de vier Nederlandse meisjes met de vader van die meisjes droegen de vogel naar de dierentuin die ook op de camping staat. Ik vond het op de camping heel leuk vooral met die twee meisjes.

Groetjes Fardau.

Vanaf de camping, met de meisjes, zijn we een dagje naar San Francisco gevaren. Vlakbij (1/2 uur rijden) de camping vertrekt een ferry naar San Francisco en dat was goedkoper en bovenal minder stressvol dan met de auto de stad in. Geen P-plaats en geen tool voor de Golden Gate bridge. Die moet je betalen als je de stad in gaat, niet als je de stad uit gaat. In San Francisco naar La Fayette park gewandeld, door China town en daarna weer terug naar de Ferry. In China town aangekomen vroeg Silke ‘Zijn we nu in een ander land?’. Iets verder op hebben we toch maar een bus genomen, het liep steil omhoog en was nog een eind. Voor $6 ½ mochten we mee omhoog en hadden we meteen kaartjes voor de rest van de dag om op en af te stappen. Lafayette park ligt middenin de stad en op een hoog punt, je hebt vandaar een mooi uitzicht op de baai en Alcatraz. De Golden gate bridge is vandaar verstopt achter woningen. Op de terugweg kwamen we een man tegen, het leek wel een zwerver, hij vroeg namelijk ‘Do you have cash?’. Nee dat hadden we niet, nu ja dat was ruim $200 benevens de waarheid. Plastic was onze standaard, maakten wij hem wijs. Bleek die man een ingeboren wantrouwen te hebben tegen banken en hij had wel cash en goud, kan hem geen ongelijk geven in zijn wantrouwen. We hebben hem rustig laten uitpraten en op de vraag of hij nog een goed restaurant wist had hij een uitstekende tip. Op de straat waar wij waren iets (ruim 10 blocks) naar het zuiden. Makkelijk te doen met de bus en hij maakte ons ook wijs dat die kaartjes voor een dag waren, dat was de regel voor toeristen. Een gouden tip. Al de tweede keer deze vakantie dat wij een ‘lokal’ vragen naar een eetgelegenheid en beide keren zaten we goed. Deze keer Tommy's joint. Dat houden we er in! Met een volle maag de ferry op terug naar huis. Het is weliswaar vrijdag maar te laat om nog naar het honkbal te gaan. Morgen maar weer proberen, dan spelen de Cubs weer in Oakland.

Jan

PS) Wij zijn inmiddels in Yosemite en rijden morgen naar Seqouia national park

pake en beppe

mooi verhaal Fardau. Lijkt ons leuk op de camping.
Goed van die vogel zeg. Groetjes uit Joure