vanheshutten.reismee.nl

Watervliegtuig boven Halong Bay

Het was vol spanning afwachten of onze vlucht wel door zou gaan. Het weer was nog immer onrustig. Bij aankomst regende het weer en de zee was niet meer zo vlak als een spiegeltje. We waren onder de tegenslagen toch wel op tijd aan land en daardoor ook op tijd bij het watervliegtuig. Maar het was wel even afwachten of we wel zouden gaan. Om 11:00 uur kwam er witte rook … we gaan vliegen. Op naar het vliegtuig waar we met 5 andere toeristen in pasten, er was plaats voor 12.

De Australische piloot, met een lange krullende snot, deed de veiligheidsinstructies. Een stuk korter dan we gewend zijn in vliegtuigen, maar in principe wel dezelfde informatie. Voor wie wil zwemmen een zwemvest en hoe je het vliegtuig moet verlaten. We gaan er, ondanks het weer, een mooie vlucht van maken. Daarna reden we de zee in. Even taxi-en tussen toeristenboten door en toen waren we bij de runway. Het gaspedaal vol ingedrukt en met veel gebulder gleed het vliegtuig over het water en op den duur kwamen we dan toch los van de zee en vlogen we zo waar. Een schitterende vlucht zo boven Halong bay. Je krijgt een goed beeld van de omvang en ook waar we allemaal geweest zijn tijdens de boottocht. Na 2 lussen zetten we de daling in. We landden veilig, de piloot en de co-piloot gaven elkaar een box.

En nu op naar Hanoi voor 2 nachten en dan vliegen we in de nacht van zondag op maandag weer naar het vaderland.

Betty

Hoi,
Genieten hoor daar in Vietnam. En ik geniet een beetje met jullie mee. Bedankt voor de mooie verhalen en een goede thuiskomst gewenst!
Betty

Arie

Het lijkt mij wel een gedurfde vlucht maar wel speciaal. Wel thuis voor straks