vanheshutten.reismee.nl

A day in the life of Fardau

Ik (Fardau) vind het altijd leuk om papa's blogs te lezen, omdat papa heel mooi kan schrijven. Ik dacht dat kan ik zelf ook, dus vandaag ga ik een verhaal schrijven over mijn dag in Botswana.

Het is vandaag 27 Juli en we zitten in Kasane. Gisteravond heb ik nog lekker kunnen genieten van het zwembad (al was het water wel koud) en het mooie uitzicht. Vanochtend was een rustige ochtend en het was voor het eerst deze vakantie dat ik heb kunnen uitslapen. Tot 10 uur, daarna moest ik opstaan omdat we gingen ontbijten. De rest was al wakker en memmie vertelde dat er om 11 uur twee vrouwen zouden komen om memmie, Folkert, Silke en ook Jesse (want hij had last van zijn schouders) te masseren. Papa en ik houden daar niet van. Na het ontbijt ging ik douchen en heb ik mijn stranger things T-shirt aan gedaan (stranger things is een serie die papa en ik nu kijken). Ik liet mijn T-shirt aan papa zien als hint. Terwijl mem en Folkert en Silke en Jesse om de beurt een massage kregen, gingen papa en ik een aflevering stranger things kijken. Alleen duurde 1 aflevering stranger things langer dan twee keer een half uur massage. Dat vond mem niet leuk, dus werden wij bij de laatste paar minuten van de aflevering (wat overigens ook nog eens de spannendste paar minuten waren) de hele tijd onderbroken door memmie. Uiteindelijk liet mem ons wel rustig het laatste kwartier van de aflevering uitkijken en daarna ging ik met mijn broers en zusje zwemmen ... nou ja ... zwemmen, dat was het niet echt. We deden er eerst heel lang over om met z'n vieren in het zwembad te zitten. Dat duurde even omdat het water nog steeds heel koud was. Nadat we er met z'n vieren in zaten heeft memmie foto's gemaakt met het mooie uitzicht en daarvoor deden we het. Na de fotosessie gingen we ons lekker opwarmen in de zon.

In de middag had ik de taak op me genomen om tosti's te maken, dat moest snel gedaan worden want om half 3 kwam een man ons ophalen voor een boottocht, en als je de familie van Hes kent dan weet je dat wij moeite hebben met op tijd zijn. Het is wel gelukt en om half drie zaten wij met z'n zessen in een groene jeep. Ik vond het een hele mooie jeep omdat groen mijn lievelingskleur is. Twee bochten later kwam ik er achter dat bijna alle toeristen hier in zo'n jeep vervoerd worden. Tijdens de boottocht hebben we veel olifanten gezien, die kon je ook zien vanaf het huis waar we slapen en als je goed keek zag je vanaf de boot ook het huis in de verte. Naast olifanten zagen we ook buffalo's. In Namibië dacht Folkert steeds buffalo's te zien, maar dat waren gnoe's. Ook zagen we veel vogels, krokodillen, twee giraffen, leeuwen, de vlag van Botswana, een paar nijlpaarden en een dood nijlpaard. Dag zag er niet heel smakelijk uit en het stonk verschrikkelijk. Op zulke momenten zou ik willen dat ik net als Silke en papa niet kon ruiken, maar later op de avond gingen we BBQ'-en en dat rook wel lekker ?.

Het leukste aan zo'n boottocht met allemaal dieren vind ik om foto's te maken. Helaas was ik vergeten mijn telefoon op te laden. Nu heb ik papa's telefoon vol gespamt met allemaal foto's, soms ook hele random foto's. Gewoon omdat ik me verveeld.

Toen we terug kwamen van de boottocht was er een zonsondergang en dat zag er heel mooi uit. Met dat uitzicht gingen we met z'n zessen koken. Er kwam een man die ons zou ophalen voor een bosdiner. Huh, dat zou toch morgen zijn? Daar was een betje verwarring over. We hebben uiteindelijk de man teruggestuurd en gezegd dat hij morgen moet komen. Memmie vond het wel zielig, omdat die mensen dachten dat het bosdiner vandaag was. Dat is ergens fout gegaan, maar gelukkig heeft de man nog wel even kunnen genieten van ons mooie uitzicht en hij komt morgenavond weer om ons op te halen voor het bosdiner.

Dit was mijn verhaal en ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Groetjes Fardau

Reacties

Reacties

Papa

Wat goed geschreven Fardau!

rika

mooi verhaal
Zo reizen ook een beetje met jullie mee.

Elske

Fardau heel goed geschreven minstens zo mooi als papa. Knap gedaan moet je vaker doen

Betty

Wat leuk om op deze manier een beetje mee te genieten van jullie avonturen Fardau!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!