vanheshutten.reismee.nl

Omogolo

De ochtend was gereserveerd voor een Spa: Massage, pedicure, manicure en gezicht behandeling voor de liefhebbers. De liefhebbers waren Susan, Folkert, Fardau en Silke. Ik had geluk dat Fardau geen al te grote liefhebber was, ze was als laatste aan de beurt. Er konden maximaal 3 personen tegelijk worden behandeld. Dus ik met Fardau weer een aflevering van stranger things gekeken, de op één na laatste, nog één te gaan. Relatief ongestoord kunnen kijken, ik moest wel zo af en toe de Spa dames helpen met water koken en het vinden van het toilet … zelf naar het toilet. De eigenaar kwam langs om te informeren dat er leeuwen in de buurt hadden ontbeten en er was nog over voor het avondeten. Die leeuwen hadden dus geen haast, of wij ze ook wouden zien. Na de Spa zijn we op game drive gegaan. Het eten wel gezien, een 7 jaar oude koe had het loodje gelegd, maar de leeuwen waren goed verstopt en met het menselijk oog niet waarneembaar. Waarschijnlijk zouden we ze wel zien als we de auto uit zouden gaan en naar de dode koe zouden lopen. Dat mocht niet. Ongerichte zaken huiswaarts gekeerd. Onderweg wel een en counter met een olifant, die stond op de weg. De gids vertelde ons wat hij deed en waarom. Eerst stoppen en laten merken dat je elkaar hebt gezien … dan een beetje oprijden … als teken ga weg wij willen er langs …. De olifant begrijpt dat en geef je dan wat tijd om rustig te kijken waar hij heen kan … dan wat verder oprijden … de olifant kiest het hazenpad …. klaar is kees. Dit klinkt simpel, en is het ook wel, alleen als het een kudde betreft en je moet tussen de kudde door dn heb je een probleem.

De rest van de middag op de verhoogde veranda gezeten met uitzicht op een waterplas. Een plas die veelvuldig en langdurig werd bezocht door olifanten. De hele middag waren er constant een stuk of 5 olifanten aan het drinken, modderbad nemen, tegen een boom aan schuren, beetje tegen elkaar aan lopen duwen en poepen. Da laatste doen ze 12 keer per dag, goed van structuur, de oever van de waterplas lag er vol mee.

Die avond voor het huis, buiten dus, de BBQ aan, vuurtje stoken en de kooltjes op een hoop leggen en daarboven vlees bakken/BBQ-en. Terwijl we daar zo druk mee waren was er een geweld en gebrul van de olifanten aan de ander kant van het huis, bij de waterplas. Wij er in volle draf naartoe om te kijken wat er aan de hand was. Met een zaklamp met rood licht de over afgespeurd. Al rap zagen we de oorzaak van al het olifanten-drama, een leeuw met dorst. Gelukkig had de leeuw louter dorst en zat zijn maag vol met koe. Ik denk wel dat hij het vlees heeft geroken maar angst voor vuur heeft hem weerhouden van verdere actie. Die nacht zijn Folkert en ik buiten op de veranda gaan slapen, de wacht houden. Geen leeuwen meer gezien wel weer de nodige olifanten. Al met al was dit een lek die een plaatsje verdient in de top 5 bijzondere locaties.

Rika

Zo dat was wel spannend olifanten en leeuwen zo land ze maar niet bij jullie verblijf komen is het goed groet uit deventer

Elske

Stoere mannen hoor Jan en Folkert toppers