vanheshutten.reismee.nl

Roya Tree lodge

Met huizenruil zitten we nu 5 dagen in een huis op het terrein van de Royal Tree Lodge, dat tegenwoordig Thamo Telele heet. Het is een klein reservaat met als grootste attractie een kudde giraffen. Ze doen hier onderzoek naar het wel en wee van giraffen, vandaar die kudde. Zelf hebben we de giraffen nog niet gezien, wel impala’s, een kudde Gnoe’s en Zebra’s. Binnen het park is een privé stukje waar 2 huizen op staan, beide van dezelfde eigenaar. De eigenaar is thuis en slaapt in het voorste huis, het achterste huis is voor ons, groot genoeg voor 6-en. In het voorste huis s overdag een huishoudster aanwezig, gelukkig maar. Ze helpt ons ook op weg en aan bestek, borden, pannen en allerlei ander keukengerei. De keuken is niet ingericht voor 6 personen die zelf ontbijt, lunch en avondeten maken. We hebben hier ook de was gedaan … laten doen … om eerlijk te zijn en vandaag een lunchpakket meegekregen van de huishoudster voor onze boot-safari.

Gisteren het reservaat verkend en gezwommen in het zwembad. Verder een relax dag genomen. Vandaag de bootsafari. We waren mooi op tijd ter plaatse, daar bleek dat de man die de safari had geregeld niet helemaal zeker was van onze komst. Kortom hij moest alles nog op de laatste minuut regelen. Gelukkig is het nog steeds niet superdruk met toeristen, dus alle nog even snel regelen was zo gebeurt. Een half uurtje later dan gepland vertrokken we dan. De 6 uur varen op de boot vlogen voorbij, zoals Folkert het zei “lekker rustig genieten”. Zo’n boot is toch heel wat anders dan in een auto over hobbelige wegen een safari doen, op de boot zit je meer voorin. We zijn een aar keer aan land gegaan om te lunchen, bene te strekken en een oud dorp bezoeken. Van dat dorp was niet veel meer over dan wat palen en met enige fantasie kon je daar uit halen dat het een dorp was. Nu helpt het natuurlijk niet dat de huizen 100% van natuurlijke materialen waren gemaakt en dat het dorp jaarlijks onder water kwam te staan, vandaar dat het dorp is verlaten. De Okawonga rivier zoekt zo zijn eigen loop en vanaf oktober stijgt het waterniveau met in totaal 1,5 tot 2 meter. Dan staat er heel veel onder water, de rivier is nu een smal kabbelend beekje.

Morgen staat een bezoek aan Hertz op het programma, dan gaan we de administratieve molen weer eens uitdagen. Om een lang verhaal kort te maken, wat geen sinecure is, we hebben 2 verschillende huurafspraken voor de huur van een auto bij Hertz, beide keren dezelfde auto. We willen nu dat 2e huurcontract al zaterdag laten ingaan, zodat we de auto het weekend houden en we maandag om 7:30 kunnen vertrekken voor de lange rit naar Windhoek. We zullen zien of het lukt, en vooral hoelang het duurt.

Arie

we horen of het is gelukt met de auto en goede reis morgen naar Windhoek