vanheshutten.reismee.nl

De eerste dagen in Antigua

Acclimatiseren, ontspannen, boek lezen en Antigua verkennen. Zo hebben wij de eerste dagen doorgebracht. Met Home-exchange hebben we weer een prachtig huis. Beneden drie slaapkamers, waarvan één met twee stapelbedden en de andere twee met een Queen en King-size bed, beide met eigen badkamer en at de mens al niet meer wenst (dus geen TV, overbodige luxe). Boven de living, open keuken en nog een slaapkamer. Het weer is geweldig, 25 graden, niet te heet en het blijft ’s avonds ook lang lekker warm.

We hebben ene dagje fietsen (MTB’s) gehuurd. Op google een mooie tocht uitgezocht, waarop hoogteverschillen niet heel duidelijk te zien waren. En al helemaal niet de stijgingspercentages. Daar kwamen we gaande de rit achter en eigenlijk vooral, om heel eerlijk te zijn, wat het met de mens doet als je elke dag op een elektrisch voortgedreven fiets zit. Het was zwaar, vooral dus het klimmen, dalen ging prima. Halverwege waren we bij de eerste stop, een Macademia boerderij. Daar pannenkoeken gemaakt van Macademia noten gegeten en ijs, van dezelfde bonen. Vervolgens een rondleiding, nog een korte gezichtsmassage voor de liefhebbers en wat Macadamia olie gekocht. Daarna de terugtocht waarbij ik Silke de hoogste toppen op heb geduwd. De rest kwam zonder hulpmotor boven.

Die avond een open gesprek gehad over het volgende plan van onze reis, beklimming van een vulkaan. De vraag was of iedereen dat wel zag zitten. Niet dus. Na wat heen en weer gepraat en uitwisselen van ideeën besloten dat niet iedereen mee hoefde te gaan. Silke en Jesse (als een soort van oppas) bleven thuis en de rest schreef zich in voor de beklimming en overnachting van/op één van de drie vulkanen, de Acatango vulcano, rondom Antigua. Met bovenop de Acatango uitzicht op de nog werkende Fuego.

Elske

spannend