vanheshutten.reismee.nl

Villa de Leyva

Gisteren vertrokken uit Bogota, we waren niet de enige met dat briljante plan, hoewel kan ook gewoon zijn dat iedereen op zaterdag een stukje gaat rijden want zodra we Bogota uit reden werd het meteen een stuk rustiger. Mooie omgeving, groen … groen betekent genoeg regen en zon, dat klopte wel aardig zo af en toe wat regen tussen de zonneschijn door.

We zitten nu in een oude gerenoveerde molen (via huizenruil ook) in Villa de Leyva. We werden wederom hartelijk ontvangen, deze keer met handen en voeten omdat de huishoudster alleen heel snel Spaans sprak. Na het installeren hebben we een biertje gedronken in de lokale brouwerij en hebben daarna ernaast heerlijk authentiek Mexicaans gegeten bij een heel klein lokaaltje. Het was erg druk in het dorp, vooral met locals. Villa de Leyva is een mooi dorpje met veel witte gebouwen en een heel groot plein waar veel mensen aan het vliegeren waren. De vibe is heel fijn, doet ons denken aan Antigua. Vandaag rond gereden naar een markt in een nabij gelegen dorp. Ook hier was het gezellig druk vooral met locals. In ieder geval alvast souvenirs gekocht, voor het geval we die verder nooit meer tegen komen. Het is een mooi dorp en we zitten net naast het centrum, op 2 minuten lopen van het centrale plein. We hebben al meerder dorpswandelingen gemaakt naar de bakker, koffieshop en eettenten. Morgen hebben we de volgende verplaatsing.

Elske

Interessant een oude gerenorveerde molen. Je schrijft niet hoe mooi hij is (fotootje)